bestemt oss:) *mamma* Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Hei:) Har en gutt på 6 mnd, som elsker å sitte! Han er en som trenger å opp for å se seg rundt, så han sitter i vogna når vi triller. Og det nesten uten å støtte seg. Han sitter også i sofan. Hvor bra er det for en så liten gutt å sitte? Hvor mye? Han er av den typen som ikke liker å ligge på magen å trene.. Litt på rygg går bra:) Men aller helst stå i fanget eller sitte å leke i sofa.
Sånn kan det gå Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Våre satt selv før den tid og var ivrige på å reise seg selv og stå og gå langs møbler fra de var 6-7 mnd. Kan ikke se at det gitt dem noen problemer.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Er ikke bra om han sitter så mye at han ikke får trent så veldig på mageleie. Utviklingen videre er avhengig av magetrening, spes med tanke på krabbing etc. Hvis han elsker å komme seg opp burde han motiveres til å utvikle seg selv slik at han kommer seg opp på egen hånd. Kun sitte ved måltider feks. Det anbefales ikke at de sitter mye før de kan sette seg opp selv. Ville ikke latt han sitte så mye når han ikke vil trene mage, da har han liksom ikke noen motivasjon for å komme seg videre. Dessuten er det ikke bra for bekkenet at man belaster så mye før kroppen er klar for det selv. Min likte heller ikke å ligge på magen pga kiss, så vi trente masse for å motvirke det. Blant annet satt jeg masse på gulvet sammen med han mens han lå på magen, jeg brukte speil, leker etc for å gjøre det gøy for han. Han satte seg opp selv da han var 6,5mnd.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Jo mer de blir satt opp, jo mindre poeng er det å sette seg/reise seg selv. Det lureste er å ikke la han sitte før han klarer å sette seg opp selv. Legg han på magen og lek med han sånn at han syns det er morsomt å ligge der. Da vil han bli sterkere og klare å ligge lengre og etterhvert klare å komme seg opp for å krabbe og sette seg opp selv. Alle barna jeg vet om som har blitt satt opp tidlig, har hatet å ligge på gulvet og har lært seg å krabbe sent, så anbefaler deg å sette han opp minst mulig og heller legge deg på gulvet sammen med han og underholde.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 fjerdemann hos meg var sånn.. satt stødig + reiste seg å gikk ETTER gåvognen.. da var han knapt 6 mnd.. så lenge de kommer på det selv, å vil det selv så mener jeg det blir feil å stoppe dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå