Gå til innhold

Ahhhhhhhhhhhh... denne hersens svineinfluensaen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvorfor kan ikke alle leger være enige, eller i allefall si de samme tingene til folk!?!?!?!?!?

Nå er det flere som vurderer å melde avbud til bryllupet, fordi legene deres har bedt dem holde seg unna store tilstelninger og å reise til utlandet.

Det jeg ikke forstår er, når jeg spør min fastlege, så sier hun at det er ingen fare å reise til utlandet eller delta på store tilstelninger, så lenge man tar de forhåndsreglene man må: som god håndhygiene og høste, nyse inni armen.

Jeg er i risikogruppen, pga min astma og stadig tilbakevennende lungebetennelse. Og samme har min lilleM. Men andre får altså motsatt beskjed, og de er ikke en gang i faresonen...

Sukk.-- Bare et lite hjertesukk fra meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, jeg & minstemann har sv.influensa as we speak faktisk ;))

Og det er veldig "oppskrytt", mildere enn en vanlig influensa. Eneste at det smitter så sinnsykt.

Men min lege sa at vi fikk bare bruke desinfiserende vask på hender, nyse i armkroken and so on, så kanskje ikke resten i familien får det.

Min mann og 2 eldste sønner har ikke fått det.

Min søster har fått det, men ikke datteren eller mannen hennes.

Jeg hadde ikke hatt noe prob med å gå på tilsetninger pga sv.ingluensaen. De aller fleste av oss vil nok uansett bli smittet en dag, om det er på butikken eller noe så kjekt som ett bryllup spiller vel nadanix :))

Syns det er dumt at de melder avbud til bryllupet :((

Skrevet

Jeg ligger også hjemme med svineinfluensa nå.....

Skjønner ikke hysterietmed det jeg da...

Hverken mannen eller ungene mine er blitt smittet enda.

Man er smittsom sålenge man har symptomer og i 7 dager.

Bare be folk ta sine forhåndsregler som å bruke sprit på hender ol.

Og ja...svineinfluensaen er milderee enn en vanlig influensa ;)

Skrevet

Dere som har fått influensaen: Hvordan er symptomene deres, og hvordan begynte det..? Og har dere fått påvist at det er svineinfluensa hos legen?

Skrevet

Mine symptomer er feber, muskel og leddsmerter, trøtt/sliten og kraftig hodepine.

Jeg har ikke vært hos legen og testet meg for det. Det har de sluttet med. Men legen sa at siden jeg hadde så klare symptomer på det så var det svineinfluensaen...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Man sier at alle som har influensalignende symptomer nå, har svineinfluensa... men, av alle de jeg har vært i kontakt med på jobb (og det er mange) som har hatt alle symptomer og vært MØKKdårlige, så har ingen av de fått påvist svineinfluensa.... ikke et eneste tilfelle har vi hatt..så det er nok litt oppskrytt..

Skrevet

Jeg bor på en liten plass, og her er det flere som har fått det påvist gjennom tester at de har sv.influensa.

Når jeg var til legen (Tirsdag) hadde de sluttet med å ta prøver.

Han sa at 80% av de som hadde disse symptomene har sv.influensaen.

Jeg kom jo til legen fordi jeg trodde det var noe annet galt. Så utrolig svimmel, kvalm, vondt i hodet osv. Hehe.. Så når han sa sv.influ sa jeg nei. Og han jo... :P

Så ble min sønn syk og min søster. + en på jobben, så regner med at jeg har smittet de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...