Gjest Tale30 Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Er lekegrind en god ting? Hvilken type er i så fall bra? Jeg syns så mange av dem ser helt klaustrofobiske ut.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Personllig kommer jeg aldri til å få meg lekegrind til barnet mitt. Syns det blir feil å plassere små barn oppi noe jeg syns ser ut som et fengsel. Mener det ikke er noen problem å følge med barnet slik dem gjorde i "gammle dager". Ikke skal man forlate barn alene uavhengig om det sitter i grind eller ikks å ser ikke noe som helst poeg med det. Som sagt min personlig mening.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 hehe, har alltid tenkt at lekegrind må være snedige greier.. men før jeg fikk rotet meg til å kjøpe en så har de blitt for store.. så jeg har egentlig aldri hatt bruk for en, selv om de 3 yngste var pseudotvillinger..
Fullrulle86 Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Hei. Vi hadde ikke lekegrind til vår gutt, som var vår første. Jeg følte ikke noe behov for at vi trengte det heller så jeg ville ikke kjøpt det på forhånd men heller se hvordan behovet ditt er. Jeg var også mye alene sammen med han, da jeg har mann i nordsjøen. Men viss jeg f.eks. skulle dusje så satte jeg han heller i vippestolen eller venta til han såv. Vi venter nå nr. 2 og har kjøpt oss lekegrind. Grunnen til det er rett og slett for å "beskytte" babyen mot storebror på dagtid. Gutten min kommer til å være 19 mnd når babyen kommer så jeg er litt bekymra for at han kan komme til å kaste leker oppi vogga osv. så derfor har vi heller kjøpt lekegrind som vi tar bunnen opp på det høyeste nivået på og tar på en sengekant og lar babyen såve oppi der på dagtid. Da ligger hun litt "tryggere" )
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 Jeg har aldri sett behovet for lekegrind. Verken da eldste var liten, eller da yngste var liten. Ikke hadde vi hund, ikke eldre søsken som herjet vilt rundt og trappegrinden var montert. Noen har sikkert behvo for lekegrind, og jeg regner med at du vet det selv om du har behov eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #6 Skrevet 7. august 2009 Er jo bare du som kan svare på spørsmålet om du trenger lekegrind eller ei. Jeg er glad vi kjøpte til småen, spesielt etter at han begynte å gå. Nå kan jeg hente ting i kjelleren eller ta en tur på toalettet uten å bekymre meg for om han klatrer på ting og faller ned, spiser kattemat eller putter sokkene sine i dvd spilleren.....
Gjest Tale30 Skrevet 7. august 2009 #7 Skrevet 7. august 2009 Jeg lurte egentlig ikke på om jeg trengte det eller ikke, men om hvor funksjonabelt det var med lekegrind. Jeg har bare sett dem på bilder, og de virker så små at den aktive jenta mi hadde fått vel mange hinder i veien til at hun hadde godtatt det. Men så kan det jo være at de er romsligere enn det ser ut på et bilde..
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #8 Skrevet 7. august 2009 Hei. Kjøpte det til første mann, simo sin tre lekegrind. (lekegrindene er vel stortsett 90x90 eller 100x100). Kjøpte den brukt på finn og sparte masse penger,den var omtrent som ny og. Brukte den kun ett par ganger, der eg trengte det, feks å lage meg noe mat eller kjapp tur bort i postkassen,så eg visste kor hun var. men ellers så sto den bare der.Men har stor stue,så spilte ingen rolle for oss. Er ikke snakk om at det er ett fengsel,men noen må omtrent bære barna med seg overalt hele tiden pga forskjellige grunner, så greit å få laget seg noe mat og gå på do. hun er veldig aktiv og over alt hele tiden. så de få gangene eg brukte den var super.men la hun aldri oppi der bare for å ha hun der. Men kommer til å bruke den til minste litt mer kanskje, da neste blir litt mer trygg fra storesøster. er opp til alle og hver enkelt ka de gjør. Noen unger ligger bare der måned etter måned,så da trenger du vel det ikke,men når de flytter på seg over alt ,selv om det er barnesikret, så er det greit å kunne få tatt seg en tur på do,mat,posten osv uten å beskymre seg.. Kan jo ta en tur i butikken og se på de forksjellige..så får du ett bedre inntrykk om plassen er liten eller stor. Er ikke største plassen,men for 2min oppi der mens du gjør noe ,så er det helt greit...de skal jo ikke være der hele dagen. lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #9 Skrevet 7. august 2009 Har brukt lekegrind til min fra dag 1. (hun sov i den på dagtid fra hun ble født...) 100x100 cm... Nå er hun 8 mnd og sitter å pludrer og koser seg oppi der. Er utrolig greit å plassere henne der om jeg må ta bikkja rett utenfor døren så han får tisse, gå på do, osv. Oppi der vet jeg at hun er trygg... Hun gir grei beskjed når hun vil ut. Da reiser hun seg langs sprinklene og stønner.... Da løfter jeg henne ut med en gang.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #10 Skrevet 7. august 2009 Ingen vits i å ha lekegrind til barnet. Hvis du ikke vil ha ham med på do, eller når du skal ut med søpla e.l. kan han like gjerne få stå i senga den stunden. (Regner med at du har sprinkel-seng som han ikke kommer ut av). Det er imidlertid noen som har så mye og så store leker til sine ett-åringer at en lekegrind kan være grei å ha til å slenge leken oppi når de ikke skal være over alt. Altså bruke lekegrind som en mega-ryddekasse.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #11 Skrevet 8. august 2009 Sengen er til soving. Tipper ungen min hadde blitt forvirret om jeg satte henne opp i der innimellom uten at det betydde søvn.
Gjest Skrevet 8. august 2009 #12 Skrevet 8. august 2009 Vi har brukt til nr 2 og 3 når de var helt små, for, som en annne over nevner, å "beskytte" babyen litt. Da lå babyen trygt mens den/de store fikk løpe fritt rundt på gulvet. Har fjernet den med en gang de ble mobile nok til å komme seg rundt i huset. Ville aldri brukt lekegrinden som et sted å oppbevare babyen for å holde den på plass, men veldig ok å vite at den lå trygt der når jeg måtte gjøre andre ting og hadde andre småunger som løp rundt.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #13 Skrevet 8. august 2009 e jo det den e til for da!! nemlig å leke i. jeg har brukt det til min gutt, han er nå 1,5 år og nå bruker søsteren den- fikk akkurat baby. som andre sier her, beskytte fra storesøsken. men han satt i han så jeg kunne tisse, hente ting på soverommet i annen etasje uten at han gjorde skade på seg eller ting.
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 8. august 2009 #14 Skrevet 8. august 2009 Lekegrind var genialt til tvillinger i hvert fall:).. du som ikke vil putte ungen i noe som ligner fengsel, vil du ikke bruke sprinkelseng heller da? Hørtes vel heller meget dumt ut.
Gjest Tale30 Skrevet 8. august 2009 #15 Skrevet 8. august 2009 Jeg syns det er forskjell på en seng som hun skal ligge i når hun sover, og en lekegrind som skal brukes når hun er våken, og normalt sett ruller seg rundt omkring hvor hun vil (under tilsyn). Jeg har ikke gått hardt ut mot lekegrinder, har selv sett for meg å kjøpe en, men når jeg har begynt å kikke rundt syns jeg at de ser mye mindre ut enn jeg så for meg. De ser som sagt klaustrofobiske ut. Men jeg så en på Babyshop, som heter park a child eller noe, som har avtakbare moduler som gjør at man kan bygge den ut fra veggen, da kan man jo gjøre den romsligere (hvis ikke jeg har misforstått helt da..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå