Gå til innhold

Er det noen andre som har det sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg legger meg, ikke alltid det skjer, men ofte, føles det som om noen tar kvelertak på meg, og det kjennes som om alt blodet kommer opp i hodet. Det sprenger på et vis. Kan sammenlignes med å holde hardt rundt håndleddet og "stoppe" blodet. Det spiller ingen rolle om jeg ligger på ryggen eller på siden. Når det skjer, må jeg bare sette meg opp i sengen, og vente en stund, så blodet "renner ned igjen". Det pleier å gå over etterhvert. Føles også tyngre å puste når dette skjer, som om noe presser på lungene.

Jeg har hørt om at det kan presse på nervene når vi ligger på ryggen, og at noen da holder på å svime av. Men jeg føler at det jeg opplever er litt annerledes, altså der blodet ikke forsvinner fra hodet, men derimot kommer opp i hodet. Noen som har opplevd det samme? Hvis jeg greide å forklare rett.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Ja hele tiden unntatt når jeg ligger på siden

Skrevet

du er ikke alene om det. men på meg føles det som noen tar kvelatak på meg... men ikke når jeg ligger på siden da..

Skrevet

Ok, da er det ikke bare meg. Jeg kan også kjenne det når jeg sitter litt slarkete, altså ikke er helt rett i ryggen. Men de sier at babyen ligger veldig langt oppe til meg, at livmoren ligger veldig høyt. Kanskje det er derfor det presses ekstra mot lungene. Takk for svar:)

Skrevet

Jeg har hørt at man da helst skal ligge på sin venstre side, fordi det da er minst hindringer for blodstrømmen i hovedpulsåren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...