Patetica fåkksi Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Jeg stemmer hvertfall ikke på skomaker'n, og hvertfall ikke på'n Pepe Mari heller.
Dotten Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Tja.. Per dags dato vet jeg ikke hvilket parti jeg skal stemme på, men tviler jeg gir den såkalte rød/grønne regjeringen en ny sjanse! Vi får se. Enda en måned igjen til jeg må bestemme meg Du da HI??
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. august 2009 #6 Skrevet 8. august 2009 jeg stemmer rett og slett sjeivhent. det er den eneste siden som er rett
Espoir Skrevet 10. august 2009 #8 Skrevet 10. august 2009 Stemmer Venstre fordi det er de jeg er mest enig med.
galemathias og snusmumrik Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Stemmer SV - stikkord: rettferdig fordeling!
MrsDior & baby-Dior Skrevet 11. august 2009 #10 Skrevet 11. august 2009 Frp, KUN pga innvandrerpolitikken.
Gjest Skrevet 13. august 2009 #11 Skrevet 13. august 2009 frp, pga innvandrerpolitikken, at de som tjener penger og gjør det bra ikke skal skatte seg ihjel for jeg synes at de som jobber skal få som fortjent, slippe å skatte dobbelt som arveavgift, bompenger osv. De eldre trenger et verdig sted å være på sine eldre dager det lønner seg heller ikke å være kriminell om frp får regjere, sykt at de kriminelle i dag har d bedre enn de eldre og de som jobber seg halvt i hjel for å klare å bo... De kommer til å revolusjonere Norge :-))) Heia FRP :-)))
AnTiLoPeSvIn Skrevet 14. august 2009 #12 Skrevet 14. august 2009 FRP seff!! trenger ikke mer innvandrer inn. bedre hjem for eldre. mindre skatt som hun øverste sier! ps er ikke norsk heller. ikke kom med rasistiske utsagn.
Eva_81 Skrevet 15. august 2009 #13 Skrevet 15. august 2009 Jeg stemmer SV fordi jeg er opptatt av kunnskap, miljø og rettferdighet. Et sterkt SV i en Rødgrønn regjering vil fortsette alle de gode og viktige tiltakene for et bedre samfunn. Jeg kan blant annet nevne: - Rekordstor barnehageutbygging - Mer velferd i kommunene - En ny og offensiv klimapolitikk - Felles ekteskapslov - Større og mer aktiv statlig eierskap - Mer internasjonal solidaritet - En bedre skole - Et for alle arbeidsliv - Mindre fattigdom
AccidentalMum Skrevet 15. august 2009 #15 Skrevet 15. august 2009 Jeg stemmer ikke det jeg vil stemme og det irriterer meg! For å holde Frøken maniac unna de verdiene som gjør dette til et bra land å leve i for alle, må jeg stemme noe kjipt og traust midt i mellom. Jeg stemmer på gnomene (vennene til Jens)
børdi Skrevet 16. august 2009 #16 Skrevet 16. august 2009 Jeg stemmer på det blanke parti. Rett og slett fordi jeg ikke har krefter til å engasjere meg i år.
lilja70 Skrevet 17. august 2009 #17 Skrevet 17. august 2009 SV Er opptatt av rettferdighet, av framtidsretta prioriteringer, skole(!!!) og klima. -Kaldsvetter av sjokkerte Siv og frp-velgere generelt, samt fordummingen av samfunnet vårt.
blåpingvin Skrevet 17. august 2009 #18 Skrevet 17. august 2009 Jeg stemmer SV. Jeg er veldig fornøyd med å bo i Norge, og føler at vi er født under en lykkestjerne. Mye av det som gjør det godt å bo her er de gode sosiale velferdsordningene vi har. Jeg tror at ikke alt skal dreie seg om profitt og fortjeneste. Derfor vil jeg ikke ha private aktører inn i eldreomsorgen, sykeomsorgen eller skolevesenet. En privat aktør vil alltd hige etter profitt, og de pengene som går i den private aktørens lommer kunne heller ha blitt brukt til å bedre det tilbudet som er. I tillegg er Norge et land med en stor befolkning i distriktene. I distriktene vil ikke det nødvendigvis være lønnsomt for de private aktørene, resultatet kan bli at en må kjøre langt for å få et godt nok tilbud. Jeg vil ikke ha min mor på ett gammelhjem tre timers kjøring unna hennes hjemplass. Heller ikke skolesektoren vil ha godt av privatisering. Ofte er det de ressursterkeforeldrene og de som har en stor interesse for sine barns skolegang som kanskje vil velge å ta ut barna sine fra den offentlige skolen. Noe som fører til at den offentlige skolen blir dårligere. En god skole er ikke bare avhengig av gode lærere, men også foreldre som virkelig engasjerer seg. Jeg tror at det finnes en annen løsning for å forbedre norsk skole, enn å privatisere den. Det burde kanskje åpnes for spesialskoler igjen. (Jeg vet at dette ikke er noe SV står for, men man er aldri 100% enig med ett parti). Videre er jeg veldig fornøyd med Lånekassen, og den muligheten vi har til å få gratis utdanning på universiteter og høyskoler. Jeg er ikke interessert i at Lånekassen skal avvikles, for så å måtte ha ett kundeforhold til en bank i tillegg til det offentlige som skal organisere stipendene (som er FRPs forslag). Jeg tror at utdanning er viktig for mer sosial likhet. Og i Norge har virkelig alle en mulighet til å få seg en utdannelse. Det er en myte at vi betaler mye i skatter og avgifter. Det er bare å tenke på alt vi får igjen for pengene vi betaler. Vi får skoler, barnehager, nærmest gratis legehjelp og sykehusinnleggelser. Det koster å ha en velferdsstat, og jeg er villig til å betale prisen for det i form av skatter og avgifter. Jeg vil gjerne ha en økt satsing på kollektivtransport. Og ser det som en stor fordel om det kunne bli bygd høyhastighetstog. Tenk å kunne reise fra sentrum av en by til ett annet sentrum, på omentrent samme tida som det ville tatt å reise med fly. Det er urettferdig at tradisjonelle kvinneyrker har lavere lønn enn mannsdominerte yrker, derfor er jeg for en likelønnspott. Hva gjør vi om 10-20 år når nesten ingen har valgt å utdanne seg til sykepleiere og lærere, fordi de ser at lønnen er bedre som snekker, rørlegger eller ingeniør? Oljeboring i Lofoten er jeg i mot. Det er viktig å ta vare på fiskens gyteplass. For meg er alle disse spørsmålene mye viktigere enn innvandringsspørsmål og "billig biff og brennvin og bensin".
Duftlyset Skrevet 18. august 2009 #19 Skrevet 18. august 2009 Halleluja, jeg er så inderlig enig med deg, blåpingvin!!!
Kakedeig Skrevet 21. august 2009 #21 Skrevet 21. august 2009 Jeg er så hjertens enig med deg!! Stem rød/grønt! Siv Jensen og co er en krise for kultur-Norge!
Eva_81 Skrevet 23. august 2009 #22 Skrevet 23. august 2009 Ikke bare for kultur-Norge!!! En krise for det meste vil jeg tro. Huff, får frysninger bare ved tanken på Siv Jensen. Stem rødgrønt!
Brava Skrevet 23. august 2009 #23 Skrevet 23. august 2009 Jeg stemmer AP og håper at de kan kvitte seg med vedhengene og danne en (mindretalls)regjering alene
solsikke*solskinn*solstråle* Skrevet 27. august 2009 #24 Skrevet 27. august 2009 Miljøpartiet De Grønne, fordi de arbeider for et medmenneskelig samfunn i økologisk balanse. Økonomien skal underordnes sunne økologiske prinsipper og fremme fred og rettferdighet både lokalt og globalt.
*Sammy* Skrevet 28. august 2009 #25 Skrevet 28. august 2009 Frp er selvsrendig næringsdrivende, så d gagner meg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå