baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Etter mange bomturer til kk pga murringer og kynnere siden uke34, dro jeg igjen opp en tur på forrige fredag formiddag. Ble undersøkt og hadde da 2cm åpning, men siden jeg skulle ha KS og har født fort før ville de ha meg der over natten for å se om jeg gikk i fødsel. Men kl 23 ble jeg sendt hjem pga plassmangel... Ble veldig frustrert for jeg følte meg uggen og slik jeg har gjort de andre gangene like før fødsel, og jeg kjenner ikke riene før de blir veldig sterke... Jordmor sa bare at det ikke trengte å bli styrtfødsel med totalruptur en gang til, selv om det ikke var noen garanti for det, hadde virkelig ingen forståelse for hvor redd jeg var... Lørdagen feiret vi eldsete jentas bursdag med nærmeste familie, og jeg var virkelig ikke i form. Hadde ikke særlig med kynnere, men var sliten og murret i magen. Kl 20 dro vi igjen opp på kk, og jeg var forberedt på å bli sendt hjem, men etter en undersøkelse fant legen ut at selv om jeg fortsatt bare hadde 2cm åpning så var babyens hode festet og lå langt nede, og ville legge meg inn og foreta KS så snart som mulig. Fikk en seng på barsel, mannen min var med, men ble ikke operert før søndag morgen. Selve KS gikk som en drøm, klarte å slappe 100% av. Trengte endel smertestillende de første dagene, men nå klarer jeg med en paracet eller voltaren i ny og ne. Jenta vår ble altså født uke 37+6 og var 3670g og 51cm og helt nydelig. Kom hjem etter 4 døgn, så nå koser vi oss med tre flotte jenter:) Babyen var kjempe flink til å suge og jeg fikk melk etter 3dager, men har ikke klart å amme de andre før. Etter at melken kom gren jeg hver gang jeg la tulla til brystet, ønsket så sterkt å amme men noe inne meg vrengte seg hver gang... Helt forferdelig! Fikk tilslutt snakke med en jordmor som mente at jeg rett og slett hadde så problemer med amme situasjonen at det gjerne var best å gå over til tillegg... Så nå får hun flaske med nan som de andre har fått før, og jeg føler meg mye bedre. Sliter fortsatt litt med at jeg ikke klarte å gjennomføre ammingen, men må bare legge det bak meg. Må binde opp puppene for å stoppe produksjonen, veldig vondt og unaturlig å skulle stoppe noe som babyen egentlig skulle hatt... Ønsker dere alle lykke til
Bare blåbær Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Gratulerer, så bra det har gått bra med dere. Lykke til videre, og kos dere
ymeeiram Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Gratulere så mye. angående amming, jeg er nok lik deg der, det føles ikke helt riktig ut, enn hvor sykt det høres ut.
Tea1 Skrevet 8. august 2009 #4 Skrevet 8. august 2009 Gratulerer masse.Og velkommen til verden til lille jenta di.
ifie Skrevet 8. august 2009 #6 Skrevet 8. august 2009 Gratulerer så masse til dere! Synd du ikke får til ammingen når du ønsker det, men flott at du ikke tvinger deg selv likevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå