Gå til innhold

Angående Magnesium mot urolige bein - se her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk til legen min å fortalte at jeg sleit sånn med urolige bein og kramper til tider... Sa jeg hadde kjøpt Magnesium og hadde begynt å ta dem, noe også de på apoteket sa jeg bare kunne ta (står også godkjent for gravide i felleskatalogen) så jeg ante fred og ingen fare!

Legen sa: Både du og babyen din kan få slapp hjertemuskel av Magnesium så det anbefaler jeg deg ikke å ta! Hvis du absolutt føler at du må ta, så ta den laveste dosen av de tablettene med lavest styrke.. Altså Magnesium tyggetabletter 120 mg. Hadde jeg vært dere hadde jeg forhørt meg med legen min før jeg startet med dette preparatet...

Selv om de virker helt harmløse er det bedre å høre med legen, det er tross alt et konsentrert preparat!

Lykke til alle benrastløse damer :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forhørte meg med jordmor på Rikshospitalet og fikk go. Og når jeg nevnte det for legen jeg har gått til der inne protesterte ikke hun på det heller.

Så sannsynligvis flere meninger ute og går...

Skrevet

Bananer inneholder mye magnesium og kan jo være et greit alternativ?

Skrevet

Jeg fikk i råd om å ha ulltråd rundt anklene..

Og det funker faktisk!!! :) Har hatt flere dager og netter nå uten antydning til urolige ben! Kanskje det kan være en ide å prøve for dere andre og?

Skrevet

Et godt tips mot kramper er å strekke ut leggene. Det hjelper også.

Skrevet

Jeg nevnte for legen min at jeg var plaget med kramper i leggen om natta.Og hun anbefalte meg da, å ta 2 magnesium tabletter hver kveld.Sa at dette var et naturlig kosttilskudd.Har tatt det hver kveld i 2 mnd.Krampene er helt borte. Men merkelig hvor mye forskjellige leger kan si.Man blir jo litt forvirra.

Skrevet

Jeg var på helsekost butikken på Kilden i Stavanger for å kjøpe Magnesium. Jeg har tatt det tidligere i svangerskapet - men gikk tom. Da sa hun dama i kassen, at jeg måtte jo ikke ta det for det kunne starte fødselen, altså gi en fortidlig fødsel. Da var jeg ca 30 uker på vei.

Jeg ble kjempe forbanna, for jeg er så dritt lei av å høre på sånn oppspinn. Jeg ringte jordmoren min som har vært jordmor i 30 år, og fortalte hva de hadde sagt på helsekostbutikken. Da sa hun hun hadde aldri opplevd dette før, og vi gravide kunne med god samvittighet ta magnesium uten at det skader verken meg eller barnet.

Nå er jeg 37 uker på vei og bayen har ikke kommet enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...