nynne78 Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Hei leser at flere her inne holder på med modningsrier. Jeg har hatt rier til og fra siden i går ettermiddag. Periodevis hvert kvarter, men det avtok i natt og jeg sov nesten hele gjennom. De blir sterkere når jeg går, noe som er et tegn på at dette er rier og ikke kynnere. Det jeg lurer på er om det fremskynder prosessen om jeg går tur og trigger riene som kommer. Eller jobber kroppen uansett av seg selv, slik at det ikke spiller så stor rolle? Veldig spent på om det skjer nå. Går på 9. dager over termin og er rimelig klar : )
cakes Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 kroppen jobber det som regel frem av seg selv, men ikke alltid. så gå rundt du, og ring føden.. kanskje de kan ta vannet ditt eller noe? for å få fortgang i det siden du er såpass på overtid. jeg hadde hvertfall tatt en telefon:)
Kine71 Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Heisann! Om takene i magen blir sterkere når du er oppe og går, er det nok kynnere du har. Rier kommer like sterkt og tett uansett om du legger deg ned eller tar et bad osv. Selv om det å skifte stilleng f.eks gå rundt kan virke smertelindrende dvs at opplevelsen av riene ikke blir de samme. Gjør det du føler for, men ikke slit deg ut med å gå tur osv. Barnet kommer når det kommer og jeg tror ikke det er så mye man kan gjøre fra eller til. Forresten har jeg tro på akupunktur da i det tilfelle. Studier har vel vist at modningsakupunktur har effekt. Jeg er 38+0 i dag. Har sovet godt og skal til frisøren. Godt å tenke på noe annet enn at det snart skal bli fødsel. Jeg har litt tak fra og til men tenker at når jeg får rier så er jeg ikke i tvil om at dette er rier og ikke kynnere:0) Skal vel bli sabla vondt vel? Masse lykke til Nynne. Du er jo fødeklar du da med 9 dager over. Kan du ikke få jordmor til å strippe deg, ta en runde med mannen( sæd inneholder prostaglandiner som blir brukt til igangsetting) og under akten kan du jo stimulere brystvortene litt( frigjør hormonen oxcytocin som fremkaller rier). Håper du har babyen hos deg snart!
nynne78 Skrevet 7. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2009 Takk for svar. Jeg er andregangsfødende og det var på samme måte forrige gang. Gikk i flere dager med periodevis rier/ kynnere som ga seg. Til slutt kom det skikkelig i gang, men da tok det også veldig lang tid og til slutt tok de vannet mitt -og barnet var ute på to timer. Må nok vente litt med å ringe føden enda. Det er litt forvirrende dette med forskjell på kynnere og rier. I fødselsboka står det at rier nettopp kjennetegnes ved at de blir sterkere når man beveger seg, mens kynnere gjerne avtar når man skifter stilling. Men egentlig er det vel ikke så viktig : ) Barnet kommer når det skal uansett. Håper på en fin fødsel som forrige gang uten bruk av epidural. Men må man så må man. Veldig lurt Kine og ta en tur til frisøren nå. Kan bli lenge til neste gang : )
ormeynglet Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 Min erfaring er at rier så absolutt kan stoppe litt opp og bli svakere når man bare ligger. Dette har skjedd de to siste gangene med meg fordi jeg ikke klarere å stå/gå når jeg har rier. Sist tok de vannet når dette skjedde og da ble det jaggu fortgang..heh. Så det kan godt være rier du har. Mine har alltid vært mye vondere og sterkere når jeg har klart å gå eller stå oppreist. Gjør det du føler for, men slit deg ikke ut hvis du ikke merker noen forskjell etter en liten stund. Lykke til. Snart er du ferdig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå