Gå til innhold

Lek


Itsrejk

Anbefalte innlegg

Er det ikke gøy at ungene begynner å komme i leke-alder?

 

Småtten min synes borte-tittitt er helt toppers nå. Hvis han får et håndkle i hendene legger han det over ansiktet og spreller forventrningsfullt. Av og til får han det av igjen selv, av og til må jeg hjelpe ham. Når det lille ansiktet dukker opp igjen ser han på meg med et kjempeglis, og det er tydelig at det er kjempegøy at jeg sier "tittitt". Og så er det på'n igjen med håndkleet. :)

 

En annen lek han digger er at vi gir bamsen stemme. Lar bamsen bevege seg litt, gjør til stemmen min, og tuller litt. Han ser på bamsen og gliiiiser, ser på meg og gliiiiser. Det aller artigste er hvis bamsen hopper! Da ler han skikkelig. :)

 

 

Hvilke leker liker deres små nå for tida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

nok en morsom tråd! Borte-tittei leken er veldig pop hos oss også. spesielt ved morra og kveldsstellet :)

Han liker også en versjon av den leken hvor jeg later som jeg ikke ser han, også plutselig lager jeg en lyd eller grimase og ser rett på han..hehe.. Da gapskratter han!

 

Han liker i grunn alle slags leker hvor han blir litt skremt, hi hi..

 

Ellers så triller vi ball. Det er super fascinerende. Han er nok ikke der enda at han skjønner at han må trille ballen tilbake til meg, noen ganger kommer den til meg, og andre ganger triller han den motsatt vei. Da må jeg krabbe dit ballen triller. det er også veldig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at dere triller ball! :) Her også er ball populært. Men småtten sitter ikke stødig ennå, så sånn vanlig trilling fram og tilbake funker ikke ennå. Men vi har trillet litt når han har ligget på magen. Sitter poden din eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er også borte-tittitt en sikker vinner, og han blir like overrasket hver eneste gang mamma dukker opp igjen :-) Ellers er ulike sangleker det aller beste nå om dagen. Hele ungen lyser av glede når han får ro til fiskeskjær, klappe søte og hompe titten hompe tatten teia. Han både ror, klapper og homper selv, og det er fantastisk arti å se på. Det er også populært å spille musikk og "herje" og danse rundt i stua.

 

Hos oss har også bamsene fått stemmer, det er storesøster på 4 år som regiserer dem. Hun er nok den som lettest får ham til å flire :-)

 

Kjempearti å høre hva andre leker med småttisene sine :-) Kjekt med noen tips også - må prøve å trille ball i morgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini her liker også at jeg "skremmer" henne. Går litt ifra henne mens noen andre holder henne, strekker hendene mine mot henne og sier "wæææh", da ler hun sånn :o) Hun kan også litt "borte-bø" lek. Hun legger hodet ned på leketeppet, så sier jeg "borte", og når hun ser på meg sier jeg "bøø". Det synes hun er gøy, hun skjønner liksom litt mer nå. Hun elsker også av en eller annen merkelig grunn å se på hender som rører på seg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...