Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Jeg hørte igår at jeg må vente til jeg er i uke 26 for å sende inn papirene til NAV. Noen som vet noe mer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

nav må ha en bekreftelse fra jordmor eller lege på din termindato, og den må leveres etter uke 26! men en venninne av meg leverte de andre papirene før dette. jeg venter nok med alt, skal til jordmor i uke 28 og leverer nok alt etter dette!

Skrevet

Ja det stemmer. Det er først etter fullgåtte 26 uker at det regnes som fødsel og utløser trygderettigheter. Kommer barnet før uke 26 regnes det som SA og man har ikke rett til hverken engangstønad eller permisjon.

Jeg tror det er slik at fra 26 uke så vil det på sykehuset gjøres det som kan for at barnet skal leve.

Skrevet

what? Så viss man får babyen i uke 24 så får man ikke permisjon? på store sykehus prøver de jo å redde babyer helt ned i 22 uker!

Skrevet

Selvsagt har man rettigheter dersom barnet overlever. Men om barnet kommer før uke 26 og ikke overlever har man ikke rett på engangstønad eller perm. Man får selvsagt sykepenger om behov.

Kommer barnet etter uke 26 har man rett til engangstønad enten barnet lever eller ikke, og man kan ha rett il foreldrepenger. Dersom barnet ikke lever får man da foreldrepenger i 6 uker.

Skrevet

ja, det går fint an å ettersende terminpapirer sant? er det det papiret man fikk på ul? jeg har ikke tenkt å vente så lenge til å sende inn. Har fått råd om å sende inn 2 mnd før permisjonstart i disse tider. er i uke 25 nå og skal ikke til jordmor igjen før om 4 uker.. tar ikke sjansen på tregt navsystem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...