Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Mini har akkurat begynt i barnehagen denne uken. Han har idag vært hele dagen alene, hentet til vanlig tid. Vi kommer hjem og jeg merket at bleien hans er helt sprengt. skal til og skifte på han og oppdager at han har en up&go bleie på. Bleiene han har i barnehagen er vanlige, for de bruker ikke up&go i barnehagen av praktiske årsaker. Men da jeg skiftet på han i morges tok jeg på han en up&go bleie, litt rystet over at en gutt på knapt litt over året ikke blir skiftet på i løpet av dagen. Jeg er ikke fanatisk når det kommer til bleieskift, men en gang iløpet av dagen burde de da klare å skifte bleie. hva syntes dere?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Hadde gått RETT til styrer, tydligvis store mangler i rutiner.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Det ville jeg tatt opp med en gang med ped.leder på avd! Blir jo rimelig sår av å gå en hel dag med samme bleia da, det skal ikke skje!
Gjest Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 i all verden? Jeg var på andre dag av tilvenning sammen med lille i dag- og bare i de timene jeg var sammen med henne observerte jeg at de skiftet på henne 3 ganger; en bæsjebleie, en etter dupp og en før utetid. Dette var i tidsrommet mellom 11 og 14.30, så nesten litt i overkant spør du meg (jeg var ikke der mellom 09.30 og 11, så mulig de skiftet da og for alt jeg vet) Men jeg ville vel tro at normalt sett bør en barnehage ha faste "bleietider" i løpet av dagen; før mat/etter dupp/før utetid eller sånne logiske brudd i aktivitetene. At gutten din ikke er skiftet på på en hel dag er jo bare hårreisende! (og nei, jeg er heller ikke fanatisk) dog, det avhenger jo også litt av hvor lange dager han er der. Har han vært der i tre-fire timer er det jo egentlig ikke så ille, da kan han jo ha havnet i mellom standardskiftene og dermed blitt glemt...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Skal ta dette opp i morgen, merket det ikke før jeg var kommet hjem. Tenker at jeg fra nå av skal merke bleien med en liten sprit-tusj flekk for å være litt på vakt.. Barnehage tilvenningen har gått veldig bra, så dette var litt skuffende. HI
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Får håpe dette bare var en glipp i rutinene da siden tilvenningen ellers gikk bra, i vår bhg er det ikke oppstart enda og det er fortsatt endel vikarer, kan være sånn i deres bhg også? Men det skal jo ikke skje og i vår bhg har de faste tider der de skifter bleier, i tillegg til bæsjebleiene da såklart som ikke kan komme inn i rutinene Min erfaring er at dersom man sier ifra om noe fort så løser det seg greit og det skjer ikke igjen siden de da får "oppfriska" rutinene litt, selv om det ikke skal være nødvendig, jeg måtte "minne" de på at det ikke bare er ansiktet som trenger solkrem f.eks og det skjedde ikke at de glemte hender, nakke, ører osv etter det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå