Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Hun er i slutten av 30 årene og har en sønn på 12 år. Hun fortalte meg at når hun skulle skilles, så hadde hun sex med mannen i håp om å bli gravid, for å få økonomisk støtte, barnebidrag, overgangstønad og alt hun kunne få av staten, KUN for å slippe å arbeide for pengene. Og tror dere jaggu hun ikke ble gravid og hun er hjemmeverende enda, med i følge henne selv dårlig råd. Hun sier rett ut at jobbe, nei det orker hun ikke, hun går før på frelsesarmen/ suppestasjon og får utdelt mat og klær. For meg virker det sært og heller ville det, enn å jobbe litt for lønn.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 jeg fikk hvertfall en feeling om at du snakker om deg selv her.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Jaja du om det, men nei det er ikke meg, jeg har mer enn nok penger og mer enn nok jobb.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Det er jo rett og slett pinlig. Eier hun ikke selvrespekt?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Syns ikke synd på henne, men på barna.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 Ting kan gjerne ha flere sider enn du ser også da..
Gjest Tale30 Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Jeg syns det høres ut som om hun har problemer som går dypere enn det man kan se. Når en person heller vil gå på suppekjøkkenet enn å jobbe så tror jeg ikke det skyldes latskap, men kanskje en angstlidelse eller noe annet som gjør at vedkommede ikke takler et arbeidsforhold.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Jeg er hjemmeværende med barn (er gift da), har vært det i 4 år.. mange lurer sikkert på hvorfor jeg ikke kommer meg i jobb igjen, men det de ikke vet er at hver dag er en kamp for meg da jeg sliter mye med angst (generell og sosial angst), tidvis depresjon/utslitthet samt en tarmlidelse.. dårlig kombinasjon, og ikke noe jeg snakker høyt om til andre enn de aller nærmeste. Ting er gjerne ikke svart-hvitt, og mange "late" kan ha problemer som stikker dypere.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 Takk for et ærlig svar, det gir meg noen andre tanker på hvorfor hun ikke jobber. Jeg har kjent henne noen år, og snakker ofte med henne, 4-5 ganger i uken, besøker hverandre, fester litt i lag osv. Så jeg kjenner henne ganske godt. På meg virker det ikke som hun har noen problemer, hun arrangerer tema fester, går mye på kafe og er stort sett borte på dagene, besøker venner, er i byen, shopper, osv. Men det kan selvsagt være noe der som jeg ikke ser. Men selv sier hun at jobbe det orker hun ikke, for å være "tilgjenngelig for en arbeidsgiver fra 08-16" er ikke i min stil. Da vil jeg heller ha dårlig råd.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #10 Skrevet 7. august 2009 Hun har ennå ikke smakt nød og snakker som hun har vett på. Men det er mange som ønsker å være hjemme med barna sine uten at det er det minste galt med dem. Jeg selv har ikke mulighet, men ville ha gjort det om jeg ikke hadde så vannvittig spennende og god jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå