I+B Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Jeg er førstegangsfødende, og føler meg veldig fersk i gamet. Er 38+1 i dag, og har kjent en del de siste dagene som jeg ikke har kjent før. Natt til mandag våknet jeg av mensmurringer i nederste del av rygg og mage + nedover lårene, men gikk over etter hvert. I kveld har babyen vært skikkelig skikkelig aktiv, og jeg kjenner det presser nedover. Kan til tider være litt ubehagelig. Dere som er flergangsfødende kan kanskje svare meg på om dette er modning eller hva det nå kan være? Dukker opp så mange spørsmål når man kjenner noe man ikke har kjent før
Gjest Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Høres ut som modning. Er 38 + 3 i dag jeg, og har det likt. Er tredjemann dette og begge de to forrige kom relativt kjapt. Ble undersøkt for noen dager siden, og er helt utflatet med ca 2 cm åpning. Så de jobber fint de modnings riene.
I+B Skrevet 6. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2009 Takk for svar amlip! Har du gått til termin de forrige gangene eller? Skal til jordmor igjen neste onsdag, så er spent på om det kan være noen åpning da, selv om det vel helst ikke er det. Får vel tidligere åpning når man er flergangsfødende. Men jeg merker at jeg begynner å bli skikkelig lei nå, så hadde ikke gjort noe om det hadde utvikla seg til noe mer snart! Selv om jeg innerst inne innstiller meg på å gå til termin og helst over, så tar jeg alt som skjer før den tid som en bonus
MiMa09 Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Jeg har hatt mensmurringer noen uker nå, pluss kraftige kynnere. Jordmor sa på kontroll da jeg var 36+1 at det nok var modningsrier. Og idag er jeg 37+2 og vannet fosset ut. Var på føden nå og sjekka hvordan det sto til, og de registrerte modningsrier hvert femte min omtrent uten at jeg egentig kjente noe særlig til dem. Men mensmurringer var godt tegn i hvertfalll....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå