Gå til innhold

Voksipose vs Odenwalder! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger en god, varm vinterpose til gutten min som er 10 mndr nå. Bor i et kaldt nordnorge! Har sett endel på voksi urban og voksi classic, samt Odenwalder Holly og Lammy. Noen som har erfaringer med disse posene som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har voksi classic og er veldig fornøyd med den. Fordelen med voksi er at den er enkel å rengjøre og du kan bytte til sommerdyne inni.

Den er enkel å bruke og er god og varm. Denne vinteren når det var på det kaldeste hadde sønnen min kun på seg body og strømpebukse oppi, og han var fortsatt god og varm etter å ha gått en times tur.

Og du kan sy egne trekk til å ha utenpå. så får du den akkurat slik du vil ha den... ;)

Skrevet

Glemte å skrive at vi har ei Simo kombi vogn, så har god plass til pose i vogna!

Skrevet

Dette lurer jeg også på! Zalto, mener du at med voksi classic får du kjøpt med både sommer og vinterdyne for å ha inni, og kan dermed bruke den året rundt, i teorien?

Skrevet

Vi har også Voksi-classic (en 10 år gammel utgave) og er superfornøyd. Lett å variere hvor tett posen skal være, siden den knytes. Og den er varm!

Skrevet

Er veldig fornøyd med min odenwalder holly, men her jeg bor er det milde vintre. I Nord-Norge ville jeg nok gått for noe varmere. Har ingen erfaring med voksi, men har hørt at de er endel varmere.

Skrevet

Jeg har hatt voksi classic og har nå Odenwalder Holly. Må si jeg er mere fornøyd med Odenwalder Holly. Litt styr med knytingen og den er så tjukk/klumpete.

Skrevet

Jeg er også godt fornøyd med vår voski classic (gammel pose dette og). Kjøpte den for 400kr og sydde nytt trekk til den. Har en sommer dyne til den og, men den er nesten overføldig spør du meg. Vi gikk fra vinterpose til dyne/teppe alt etter behov. Hadde sommerposen i vogna kun noen uker.

Det må sies at jeg har en odenwalder holly pose og. -Den er mye nettere i bagvogn. Den kjennes litt kald ut i forhold. Vel, jeg har ALDRI opplevd at ungen ER kald i posen :-) Men om vogna har stått litt kaldt f.eks. i en yttergang, er posen mye kaldere når jeg putter baby'n oppi. Likte lite at den hadde lange snorer (som nå er fjernet). Er også skeptisk til at posen kan ta fyr så lett. Neida, man røyker ikke oppi vogna, eller setter ungen ved et bål. Men jeg har f.eks gått i fakkeltog med barnevogn.

Skrevet

Vi hadde en eldre voksi tidligere og kjøpte selv en Lammy. Ble aldri helt venn med knytingen og det at voksien var så tjukk, så jeg er strålende fornøyd med Lammyen. Her er det ikke iskaldt om vintern, men skikkelig sur vind og jeg har ikke opplevd kaldt barn i den i alle fall :o)

Skrevet

Odenwalder kom visst veldig dårlig ut på tv2 hjelper deg. Du kan se testen på nett. Var visst veldig brannfarlig. Så jeg går for voksi. :)

Skrevet

Jeg hadde voksipose til gutten min. (lånte av svigerinnen min) Veldig førnøyd når han var baby, men synes det vart et sabla styr når han vart litt eldre.

Følte det var kjempe vanskelig å få satt han oppi den med sko da han begynte å gå. Vet ikke om den "nyere utgaven" er bedre, men den vi hadde var håpløs.

Kjøpte odenwalder lammy og er knall fornøyd! Enkel å sette barnet i, og varm og god. Vet odenwalder kom dårlig ut i testen på tv2, men vet ikke om det gjaldt odenwalder lammy. Har den aldri i nærheten av ild uansett da.

Skrevet

jeg har voksi urban, er ihvertfall kjempe fornøyd med den, følger men en ekstra lang overdel som kan byttes når barnet har vokst fra posen... tror den passer til barnet er omtrent 6 år...

var en test i vinter på tv2 hjelper deg og den vant testen der

Skrevet

Har vanlig voksi fra 2000 og er veldig fornøyd. Den har vært i bruk 8 av de siste 9 vintrene, i vogn og pulk. Har ikke sommerdyne, men tror ikke jeg hadde brukt det heller. Bruker heller dyne/teppe på vår og tidlig høst.

Lett å vaske. Lett å regulere hvor tett og hvor høyt opp en vil snøre den. Kan snøres som et "rede" for de helt små. For store som sitter kan en ha den delen som blir innerst opp til under armene, slik at de er gode og varme, men fri til å bevege armer (er jo en del som må pekes på feks iløpet av en trilletur). Når de sovner, legger en den ytterste delen over og snører så tett en vil.

Skrevet

Hadde først en lammeskinnspose, men synes den var så åpen rundt hodet på jenta mi. Kjøpte derfor en Odenwalder pose, og har vært superfornøyd med den! God og varm, og enkel å bruke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...