Gå til innhold

Skjønner ikke dere som kjøper Simo/Brio/Emmaljunga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, vogna er jo nesten STØRRE og den er tyngre enn min Teutonia TEAM! Forstår ikke at dere orker. Ser det er flest førstegangs som har disse vognene da.. Men.. føler dere dere ikke dumme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ELSKER min simo kombi, god plass under, god plass til storebror på ståbrett og den er lett å håndtere. Ja den er stor, spesielt når jeg skal ha den i bilen, men den er ikke tung, veldig praktisk og fin å se til..

Føler meg OVERHODET ikke dum :)

Skrevet

Er tredjegangs...og har bare hatt Simo, Brio eller Emmaljunga i alle år til alle ungene..

Og nei..kan ikke si at jeg føler meg dum....

Skrevet

Nei føler meg ikke dum i det hele tatt :) Er faktisk til og med andregangs, hehe. Jeg elsker den vogna. Bruker den daglig på trilleturer rundt omkring. Skal vi til byen eller på kjøpesenter, så har vi en babytravel vogn som ligger i bilen hele tiden :) Som vi forøvrig bruker til ferie vogn også.

Vi er fornøyd med simovogna vår i allefall, ville aldri byttet den ut :D

Skrevet

ååååå-så fjern du er!!! Det er sikkert mange som velger vogn etter andre kriterier enn å se kul ut da.... Simo vognen er enestående på comfort for ungen. Lun, stor bag, fantastisk demping...slike ting er viktig for meg. Hvis du velger vogn etter hva DU ser kul ut med så gjerne for meg..

Skrevet

Jeg er langt ifra førstegangs, og jeg har Simo kombivogn. Føler meg ikke dum i det hele tatt jeg ;)

Ja, vogna er tung, og det er noe av vitsen. Jeg kjører ikke bil med mindre jeg må, jeg går hver dag på asfalt, på grusveier, i snøslaps, på isete veier, på nysnø (før brøytebilen kommer) osv. Simovogna er stødig og stabil, den er lun og god for babyen og jeg liker den rett og slett.

Jeg har en mindre og nettere vogn også, men den bruker jeg sjelden. Den er håpløs på vinterføre, og det som irriterer meg mest er at jeg må gå 6 turer til butikken får å få med meg 3 handleposer hjem, skikkelig dårlig plass i handlekurven. De nette små trehjulingene er nok greie i storbyen og på kjøpesenter, men til mitt bruk er de helt håpløse..

Skrevet

Nei, har ikke følt meg dum i det hele tatt. Syns min Simo Duo er en kjempefin og god vogn. Babyen min hadde det godt og lunt i bagen i vinter, og god plass å sove nå i sportsvognen.

Den unike fjæringen som bare Simo har, har vært uunnværlig for meg med min sovehåpløse baby. Jeg har tenkt mitt mang en gang når jeg ser andre mødre forsøke å roe sin skrikende baby i disse "fancy" vognene fritt for fjæring.

Skal ikke nekte for at vogna er stor, har i det siste kviet meg for å ta den med på kjøpesenter/butikker. Men det løste jeg i dag ved å kjøpe en liten og lett shoppingtrille :-)

At den er tung er en ting, men jeg er da ingen svekling heller, noen kg klarer jeg da å skubbe foran meg, og god trim får jeg også.

Skrevet

Om jeg hadde vært HI hadde jeg følt meg dum!! Tenk å si/skrive noe så dumt!

Smaken er som baken, og jeg ville/kunnet aldri valgt noe annet enn min Brio Kombi. Synes f.eks. 3-hjulingene er stygge og upraktiske. Men, men.....!

Tror HI må være førstegangs og maks 20 år. Om 10 år har nok selv du andre kriterier i livet enn å se kul ut!

Skrevet

hahahahaha...

er du 14 HI?

gidder du virkelig å bry deg om dette?

Skrevet

Jeg har 2 barn, og elsker Simoen min! Den er vanntett, er romslig, stødig og god å kjøre.

Da vi var på tur med venner nylig priste jeg meg lykkelig for at jeg ikke hadde sånn liten vogn som venninna mi, lo godt inni meg av den "fancy" lille trehjulingen med liten skygge, liten bag, liten plass til varer osv. Jeg hadde 2 barn i min vogn, varer, stelleveske, veske, sparkesykkel OG gåbil.

Nei takke meg til solid og stor vogn=D Så tar jeg heller den lille, lette vogna på småturer eller når vi skal tur i bil.

Skrevet

Jeg elsker min simo kombi. Barnet ligger så godt og stabilt i den og den er god å trille, hvor det nå måtte være, hadde en lettere vogn til første mann, men syns den var vinglete og vanskelig å styre med tre hjul. Det eneste stedet hvor det kunne vært greit med en lettere og mindre vogn må være kjøpesenter, men tilbringer så liten tid der med babyen at det ikke gjør noe.

Føler meg absolutt ikke dum, men tilfreds :-)

Skrevet

3-hjulingene er ofte breiere mellom de to bakerste hjulene enn 4-hjulingene, noe som gjør det mere vanskelig å komme frem med dem! Så for oss som ikke bare går på kjøpesenter å sprader for å vise frem vognen, kan de store være de beste alt etter hvor man bor ifht vind og vær.

Skrevet

Jeg er litt enig:) Men det er jo smak og behag da. Jeg har en Quinni 3-hjuling og er veldig fornøyd:) Kan manovere meg rundt inne i butikker, rundt hjørner og overalt. Syns det er tungvindt med stor og tung 4-hjuling.

Men lurer på å kjøpe meg en OTH sportsvogn i tillegg;)

Skrevet

Dum? Neh... jeg kunne bruke bagen til snuppa var 8 mnd (og da var det enda god plass til både henne og voksi'n nedi der- hun er forøvrig helt gjennomsnitts stor), altså slapp jeg å sette en 4-5 mnd gammel klump i sportsvogn, og hun lå lunt og godt nedi bagen sin gjennom hele vinteren :) Og dessuten er den robust og stødig, den har alt vi trenger, og selv om den er tung er den lett å trille.

Men jeg må innrømme jeg ser litt dumt på sånne trendy-mammaer som kjøper seg bittesmå trehjulinger med bager som blir for små før babyen har lært å holde hodet engang, bittesmå handlekurver under og kalesjer som er så små at de knapt nok dekker hodeenden på bagen. Jeg tenker i mitt stille sinn at jeg er glad vi har valgt vogn ut i fra praktiske hensyn og ikke trender, og så rister jeg litt på hodet og går videre :) (ikke skyt meg, liten-bag-på-vogna-mammaer! Ikke meningen å fornærme noen, det er helt sikkert endel som har gode grunner til å velge sånn)

Hver sin smak! (vi har forresten en emmaljunga)

Skrevet

hvorfor gjør det noe at vogna er tung? jeg pleier å løfte den inn i bilen for sønnen min jeg..

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg elsker også min brune simo kombi vogn. Syns ikke den ser dum ut, heller kul med sin brune farge :)

Enig med anonym over her at disse pinglevognene ser dummere ut i mine øyne.

Skrevet

Jeg kjøpte min Emmaljunga nettopp fordi den hadde stor bag. Det fordi barnet skulle ligge mye i den også på natt. Jeg har reist utrolig mye med vognen og selv om det er litt tyngere for meg har det betalt seg når jeg ser hvor fornøyd barnet har vært i vognen. Jeg føler meg ikke dum i det heletatt og under de samme leveforhold (håper virkelig ikke det) ville jeg gjort det samme med nr. 2 og 3.

Skrevet

Elskar Simo bagvogna eg brukte då ungane var små. Stooor bag var genialt då lille var/er sein motorisk og låg i bag'en til ho var rundt 10 mnd. Vanntett er eit must på vestlandet. Utruleg greitt å sleppe å styre med regntrekk.

Kjøpte 3-hjuling då storebror ville opp og sitte, men veit du kva? Den har eg stappa inn i kjellaren, og for to veker sidan kjøpte eg "ny" brukt vogn til lillesøster på 21 mnd - SIMO sportsvogn. Var så møkk lei av den bedritne Quinny'en som velta for eit godt ord, ikkje hadde plass i handlekorga - og det er rart sidan vogna må vere den breiaste enkeltvogna gjennom tidene, liten plass i sittedelen, så utruleg lite lun at det knapt var mulig å sove i vogna utandørs.. Og så det *** regntrekket som revna når det blei kaldt, var stivt og ekkelt og tok opp halve plassen under vogna. For ikkje å snakke om det ikkjeeksisterande fottrekket.

**puh**

Godt å få det ut gitt!

Nei, eg føler meg slett ikkje dum når eg går tur med lille sovande lunt og godt inni ein vind- og vanntett kalesje og fotpose. Ho har god plass oppi vogna, eg har god plass til matvarer under vogna. Kunne ikkje vore meir fornøgd.

Simo sportsvogn veg for øvrig heller ikkje stort meir enn Quinny freestyle, men er lettare å slå opp/saman og tar mindre plass i bilen.

Skrevet

Ikke like dum som jeg vedder på at du føler deg når du finner ut at typen din har seg med venninda di...bare til informasjon..

Skrevet

Jeg har til tulla mi hatt TFk Joggster III, og er storfornøyd med den, største bagen på markedet blandt tre hjulinger, veldig lett og slå sammen og tar liten plass i bilen. Som sportsvogn er den enda Bedre da den er kjempe stor , med stor kalesje og jeg har enda til gode at den velter for meg. MEN at vi endte opp med den var helt tilfeldig fordi vi var så heldige og vinne den, vi hadde faktisk tenkt og går for (Hold deg fast ) : Emmaljunga, fordi den er så stor og lun og god, og har masse positive egenskaper..å Jeg var 19 år og førstegangs... ! Hvis vi er så heldige og har blitt gravide med nr 2 nå så bruker Lille mor fortsatt tfk`en på langturer og som sove vogn i barnehagen, så da tenkte vi og kjøpe en emmaljunga til neste mann, men bruke tfk `en på kjøpesenter og lignende eventuelt... så kan fint bruke begge deler jeg, men synes bare det utsagnet til HI blir for dumt, og utifra andre kommentarer som har kommet inn her også veldig usant =)

Skrevet

He he...og jeg som byttet min teutonia med en emmaljunga fordi jeg ville ha en lettere vogn.

Jeg synes teutonia er kjempe stygge og tunge.

Skrevet

Jeg måtte ha simo pga jeg visste jeg kom til å få ei jente som er veldig lang. Og jammen hadde jeg rett. Hadde jeg tatt en anna vogn så hadde hu ikke kunne brukt den! (4 mnd)

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg hadde simo de første mnd.. Syns vognen er veldig fin men den er utrolig klumpete og uhåndterlig.. eneste jeg savner er bagen.. er glad jeg bytta:)

Skrevet

Hadde simo kombi til første og andre og simo duo til sistemann. Hadde vi skulle hatt flere hadde jeg sannsynligvis havnet på simo eller brio da også:) Jeg har hatt 7 vogner til sammen, alle av de merkene du nevner her. 2 simo med bag, 2 simo triller, 2 emmaljunga sportsvogner og nå en brio trille:) Beste vognene.

For min del liker jeg ikke bugaboo, teutonia, stokke og mange av de vognene. Hver sin smak.

Skrevet

Brukervennlighet og sikkerhet for barnet er det som står størst når jeg velger vogn, IKKE hvor fancy den ser ut.

Synes ikke disse 3-hjulingene ser så veldig trygge ut, eller praktiske i forhold til plass i baggen. Men hver sin smak.

Er fjerede gangsfødende og har bare brukt emmaljunga til mine, nettopp pga sikkerheten og god plass og komfort for babyn.

Har du forresten sett mange barn som bruker en 3-hjuling til å sove i i bhg? Tror ikke jeg har sett 1 slik vogn i bhg til mitt barn, muligens 1 ut av 20 stk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...