annemarg81 Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Tok en clear blue test i dag og den var veldig positiv, men det er kun 3 uker siden første dag i siste mens. Den skal jo egentlig ikke slå ut så tidlig.... Jeg har ei på 6 mnd som jeg ammer, kan amminga ha noe å si på hormoner i kroppen at testen slo ut tidligere pga det? Også en ting til, hva med når jeg ikke rekker jobbe 6 mnd før jeg går ut i permisjon igjen, blir det da 80% lønn av de 80% jeg har nå? Eller er det andre regler når det er to tette barn? Håper noen kan svare meg ) Litt små forvirret nå, siden jeg har ei på 4 år og ei på 6 mnd.
snuffe Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Svært tvilsomt at du har hcg-hormoner igjen etter forrige svangerskap fremdeles. Du kan ha hatt en litt tidlig eggløsning og produsere mye hormoner, da kan du godt få positiv test bare tre uker etter mens. Så lenge du rekker å begynne i jobb igjen, mener jeg at det er lønnen du da har som er grunnlag for neste permisjons fødselspenger.
annemarg81 Skrevet 6. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2009 Det er nok ikke hcg som henger igjen nei, for jeg har tatt negative tester før. Men at jeg kanskje produserer mer hormoner pga amming... Er desperat etter andre forklaringer enn tvillinger! Hehe... Fikk høre at man kunne produsere mer hormoner om det var flere i magen, så da ble jeg litt skremt og håpet på en annen forklaring. De to andre barna jeg har slo ikke testen ut så tidlig, men jeg har jo ikke hatt regelmessig mens etter fødselen, så jeg håper det var tidlig el som gjorde at testen slo ut tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå