Gå til innhold

Presenterer du deg alltid når du ringer et sted ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør det alltid - men jobber i en bedrift der jeg tar imot en del telefoner fra kunder og leverandører.

En ting som stadig irriterer meg er at folk ikke presenterer seg hverken med navn eller firma de ringer fra. Spresielt irriterende er det når de skal snakke med andre.

Skikkelig uhøflig, synes jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, det gjør jeg.

Skrevet

Selvfølgelig! Får helt mark av mennesker som ikke gjør det.

Skrevet

Presentere meg alltid med fult navn når jeg ringer noen jeg ikke kjenner..

Skrevet

Ikke hvis jeg ringer et stort callcenter som Trafikanten f.eks. for å spørre om rutetider, eller noe annet helt upersonlig, men alltid i jobbsammenheng, og som regel ellers også. Det er jo hyggelig å presentere seg, og ofte har de man ringer bruk for å vite hvem de snakker med.

Skrevet

Privat ja. I jobbsammenheng så stort sett, men ikke alltid.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Haha, ja... Jeg sier "Hallo du snakker med Kari Normann" når venner ringer også jeg... :-p

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Normal høfflighet syns jeg.

Unntaket er når jeg ringer opplysningen eller bestiller pizza.

Da blir det bare "Hei, jeg skulle gjerne hatt hjelp til å finne nr til/ Hei, jeg vil gjerne bestille en pizza jeg"

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Haha. "Hei det er Kari Normann som ringer, skulle gjerne hatt nummeret til Pål Hansen" :-p

Skrevet

Ikke når jeg ringer nære kjente eller til steder hvor det ikke spiller noen rolle. Som sentraldamen på sykehuset feks. Da blir det vell bare et hyggelig "hallo" etterfulgt av "jeg skulle gjerne snakket med avd xxx"

Ellers så presenterer jeg meg.

Har vært en del ganger jeg har blitt satt over, rundt i ring, og vært usikker på om jeg har presentert meg for hundreogørten ganger til samme person :/

Skrevet

Ikke når jeg ringer opplysningen eller når jeg spør i resepsjonen om å få snakke med......

Men alltid når jeg snakker med noen i mer enn to setninger..

Skrevet

Presenterer meg alltid ved navn, jeg. Om det er opplysningen eller andre instanser.

Skrevet

Ikke til opplysningen, men ellers JA.

(Ikke til venner og kjente som er på tlflisten da, regner med de har nummeret mitt siden jeg har deres ;) )

Skrevet

Samme her, presenterer meg alltid, unntatt ved telefoner til opplysningen eller ved pizzabestilling o.l. Jeg føler at siden det sikkert for dem er knekkende likegyldig hva personen som ringer heter, er det ikke nødvendig for meg å si navnet mitt. Kan jo ta feil selvfølgelig;)

Skrevet

Alltid:), om det ikke er til ei venninne/kamerat. Da sier jeg bare; Hei xxxxx, det er Bente.

I jobb sammenheng blir jeg sur når folk ikke presenterer seg:(

Skrevet

Bare i jobbsammenhenger.

Skrevet

Jeg er så vant til å presentere meg med navn og tittel når jeg ringer på jobben at jeg gjør det nesten automatisk ellers også. Ikke den dårligste vanen en kan ha mener jeg.

Skrevet

Ja, det gjør jeg alltid. Og jeg forventer det samme igjen. Jeg blir stadig irritert over at folk ringer meg, som privatperson, og forventer at jeg skal si hvem jeg er før de gjør det, når det er de som ringer meg. Når jeg tar telefonen hjemme sier jeg alltid bare "Hallo": Da blir jeg irritert når folk spør "Hvem har jeg kommet til?" Jeg forventer at de presenterer seg først og så spør hvem de vil ha tak i. Hvem de har kommet til er uvesentlig.

Skrevet

Jeg er i den situasjonen at jeg ikke alltid kan presentere meg når jeg ringer til noen. Jeg jobber nemlig på et spesialistlegekontor, og da må jeg vite at jeg snakker med den rette personen før jeg kan presentere meg. Det kan jo bli litt kjipt å måtte si "Hei, jeg ringer fra gynekolog Hansen, kan jeg få prate med Kari Normann", dersom det er faren til Kari Normann som tar telefonen.... Jeg jobber ikke for en gynekolog altså, det var bare for å gi et eksempel.

Privat, og om jeg f.eks. ringer andre legekontor eller bedrifter fra jobb, så presenterer jeg meg som regel, med de samme unntakene som de fleste over, opplysningen o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...