Gå til innhold

Hva er spesialhjelpepleier?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man kan ta videreutdannelse etter at man er utdanna hjelpepleier.. så da kommer det jo an på hva man har utdanna seg til da..

Barnepleier - hjelpepleier med tilleggsutdannelse

man har mange forskjellige typer videreutdannelseer/tilleggsutdannelser som hjelpepleier også

Skrevet

Fellesbetegnelse for de som har tatt en ekstra utdannelse innen et spes felt?

Feks psyk.spl, de som jobber med demente.

Kanskje helsesøster go jordmor egentlig kan komme innenfor betegnelsen også. De er jo opprinnelig utdannet sykepleier, men har tilleggsutdannelse .

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så enkelt, likevel så vanskelig å skjønne så sent...hehe :) Takk!

Skrevet

palmesus; Bare hyggelig ;)

 

nyttnick; Ja, sykepleiere med videreutdannelse kan man jo også si er spesialsykepleier.. men fins jo så mangt der å - helsesøster, jordmor, anestesi, intensiv, operasjon, geriatrisk( eldre), onkologisk(kreftsykepleier), pediatrisk (Barnesykepleier), psykiatrisk, ørenesehals, og sikkert fler som jeg ikke kommer på nå.. men dette er iallefall videre utdannelser innen spl.. og har man en av de.. så kan man godt kalle seg "spesialsykepleier" istedenfor f.eks psykiatrisk sykepleier ( som forøvring liten del av er jobbing med demente )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...