Gjest Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 man kan ta videreutdannelse etter at man er utdanna hjelpepleier.. så da kommer det jo an på hva man har utdanna seg til da.. Barnepleier - hjelpepleier med tilleggsutdannelse man har mange forskjellige typer videreutdannelseer/tilleggsutdannelser som hjelpepleier også
Gjest Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Fellesbetegnelse for de som har tatt en ekstra utdannelse innen et spes felt? Feks psyk.spl, de som jobber med demente. Kanskje helsesøster go jordmor egentlig kan komme innenfor betegnelsen også. De er jo opprinnelig utdannet sykepleier, men har tilleggsutdannelse .
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Så enkelt, likevel så vanskelig å skjønne så sent...hehe Takk!
Gjest Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 palmesus; Bare hyggelig nyttnick; Ja, sykepleiere med videreutdannelse kan man jo også si er spesialsykepleier.. men fins jo så mangt der å - helsesøster, jordmor, anestesi, intensiv, operasjon, geriatrisk( eldre), onkologisk(kreftsykepleier), pediatrisk (Barnesykepleier), psykiatrisk, ørenesehals, og sikkert fler som jeg ikke kommer på nå.. men dette er iallefall videre utdannelser innen spl.. og har man en av de.. så kan man godt kalle seg "spesialsykepleier" istedenfor f.eks psykiatrisk sykepleier ( som forøvring liten del av er jobbing med demente )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå