Gå til innhold

Å hjelpes meg....

Treningsmamma har født ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. vet ikke hvor jeg skal starte, men nå trenger jeg råd og veiledning for nå orker jeg ikke mer!

Har en vakker 10 mnd gammel baby som er verdens blideste unge på dagen- spiser og leker bra. Men om natten og ved legging blir han en demon. Det er ikke snakk om å legge seg uten pupp og han hyler illsint i både 3-4 timer. Det hjelper ikke p jeg sitter der, synger eller stryker på han. Like sint er han.

Nå begynner barnehagen snart og jeg tenker at det er lurt å ha innarbeidet en grei rutine. Han er i seng til sju og jeg gjør de samme kveldsritualene hver dag. Han sliter meg totalt ut da pappaen ikke er hjemme i ukedagene grunnet jobb.

Innimellom sovner han etter en time i sengen men han våkner etter en liten stund og holder det gående. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Har forsøkt opp ned metoden, skrikekurer etc. Men ingenting nytter.

Er det noen der ute som kan gi meg et godt råd. Har snakket med HS og de mener han er svært utholdende og at vi må være mer utholdende- men for hvor lenge. Det blir jo ikke bedre. Han er vanvittig sta- har aldri opplevd lignende. Nr 1 var aldri sånn og han har alltis vært super å legge.

Takk som leser :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi hjelpes ja - det hørtes fryktelig vanskelig ut. Min holder ut i to timer, og jeg synes det er lenge - 3-4 timer er jo umennskelig!

Vet ikke om jeg har så mange gode råd, men jeg tenkte på to ting - det ene er at dere burde få god hjelp/veiledning til dette, hva med å kontakte sove-Karin? Det andre er at det kan hende ting endrer seg når han begynner i barnehagen - det ble litt tull i sovinga denne perioden likevel, dagsovingen ble lagt om, og han ble mer sliten og trøtt etter en dag i barnehagen enn hjemme. Det kan hende at det ikke trenger å være noe mål i seg selv at han er inne i en rutine med legging til bhg-start. Men selvfølgelig - jo før det ordner seg, jo bedre - men det kan jo hende at bhg kan gi dere litt drahjelp ved at han blir litt mer sliten...

Vil dere virkelig ta den kampen nå med puppen, tenker jeg også. Gutten min la seg i lang tid med kveldspupp, uten at jeg syntes at det var noe problem. Ellers har jeg funnet ut at gutten min blir mer sint av at jeg sitter nærme han, prøver å synge eller stryke på han - han roer seg raskest hvis jeg sitter i en stol et stykke unna senga, og ikke sier ett ord. Nå sitter jeg faktisk og leser litt i et blad når han legger seg, og det fungerer bedre. Nå er gutten min mye eldre enn din, men likevel.

Lykke, lykke til i alle fall!

Skrevet

Tusen tusen takk for svar.

Jeg har tenkt tanken å ta kontakt med sove-karin, men vil vente å se hvordan det går etter barnehagestart først.

Det at han ikke får puppen lenger er greitt nok, men det er kosen og nærhet han vil ha. Vet ikke hvordan jeg kan løse dette på best mulig måte slik at jeg kan få noen timer ute noen kvelder innimellom jeg også.

Håper det bedrer seg ganske raskt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...