Gå til innhold

DRITTFREIA!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dumme dumme Freia har endra oppskrifta på Non Stop - no inneheld den melk!

Non stop som var den einaste "normale" sjokoladen jenta vår kunne ete. Ikkje like mykje stas med kokesjokolade i godteposen i bursdagsbesøk nei...

Har sjølvsagt sendt dei mail og spurt om det er nokon sjanse for at dei bytter tilbake men det kan eg ikkje forestille meg at skjer.

ÆSJ!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hum er det ikke bare den gule posen med non stopp som inneholder melkesjokolade? Det med rosa,lilla,gule og lyse grønne non stopp, for den står det jo utapå posen at sjokoladen er av melkesjokolade.

Jeg har akkurat kjøpt en pose vanlig non stopp og det står ingenting om at den inneholder melk ;)

Skrevet

Hva er vitsen med det da? Den tradisjonelle Non Stop'en er mer enn god nok. Helt enig med deg, det var dårlig gjort! Nemlig!

Du får studere oppskrifter og lage ditt eget godteri i stedet.

Hva med mokkabønner, liker hun det?

Skrevet

Posen eg har i kjøleskapet (kjøpte for eit par veker sidan) "kan inneholde spor av melk", den søstera mi kjøpte på tirsdag har tørrmelk som ein av dei første ingrediensene og "inneholder melk og soya". Det er den originale som er endra. Dritt altså.

Får prøve mokkabønner neste gong, takk for tips. EG likar dei i alle fall ;o)

Skrevet

dumt å forandre på noe som er godt fra før.........

Skrevet

Siden melkeallergier og glutenintoleranse er såpass vanlig, og mer almenn kjent enn før, burde sjokoladeprodusenter prøve å lage noe uten gluten og melk. Og i hvert fall beholde de sortene de allerede har, uten disse ingrediensene.

Kan tenke meg nøtteallergikere har litt problemer med å finne sjokolade uten spor av nøtter også.

Bra at du sa fra! Det kan jo være at det hjelper?

Skrevet

Synd å høre! Men kan jeg få anbefale et alternativ til deg. Har selv et barn med melkeallergi og lærte å kjenne en sjokolade i England. Den er så god at den nå også er blitt søskenbarnets favorittsjokolade, og søskenbarnet har ikke melkeallergi!

Dessverre er den alt annet enn lett å få tak i her i Norge. Men DU har til og med kort vei for å få tak i den. Sjekk her:

http://www.kinsarvik.no/VarevisningDetalj.aspx?varekode=5013092009870&hkat=2&kat=56&grp=2

Du skal se at jenta di blir den som har den aller mest populære sjokoladen i bursdagsbesøk fremover?

Skrevet

Ja der synes jeg at de skal ta ansvar, vet det er mange som bruker denne for at barna deres skal få sjokolade når andre får. Stå på krava Ranveig :)

Skrevet

Lohengrin (kjøttbeinsjokoladen) er uten melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...