Malin90&Talia09<3 Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Har ikke vært på legekontroll siden 30 juni. Skal nå først på mandag 10 august, 4 dager før termin. Noen sier det er aaaaaltfor sjeldent, nå som jeg er 39+2. Hva er normalt ? Er det dårlig av legen min å ikke ordne opp med en annen ordning når hun er på lang ferie ? Eller er det dårlig av meg å ikke gå til jm ?
Malin90&Talia09<3 Skrevet 6. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 6. august 2009 det ble 2 innlegg om dette ser jeg. Det ene kom ikke frem med engang, så trodde ikke det ble registrert ;-p
midgard Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Hei Jeg er i samme situasjon - men har ikke vært hos lege siden 27/7... skal til jm på mandag og har termin fredag 14/8... det er faktisk litt frustrerende for sist jeg var hos legen sa han at barnet lå med hodet godt med men det hadde ikke festet seg, og nå lurer jeg selvføgelig på om det har festet seg... kanskje jeg får svar på dette på mandag... men jeg ringte koordinator på sykehuset i Fredrikstad i går for jeg lurte på en del praktiske ting, og det var ikke populært skal jeg si... fikk beskjed om å ta kontakt med legen min (ikke "plage" dem). Jeg har ikke direkte fødselsangst men jeg er litt engstelig og det gjorde meg ikke roligere for å si det sånn... greit at dette er hverdags for dem - men det er det ikke for meg - mulig hun hadde en dårlig dag...
Malin90&Talia09<3 Skrevet 6. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2009 Litt kortere siden du var til legen da. Jeg var jo der i slutten av juni. Da var hodet ikke festet, men hun lå nede, vet liksom ikke så mye jeg heller føler jeg.. De kjenner nok etter på om hodet er festet på mandag ;-) Men for alt vi vet kan vi ha fødd da og ;-) Synes det var teit av de, kan da ikke forvente at vi førstegangs skal vite alt mulig. Men kanskje vi eller legene har vært litt sløve da. ikke veit jeg..
Gjest Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Du skal til kontroll annenhver uke etter uke 34, så da har du vært sjeldent ja. Noen går oftere også, men det er mer i spesielle tilfeller. Jeg går 2 ganger i uken nå pga fare for svk.forgiftning siden BT mitt øker og jeg har hatt dette før. 3 dager til termin.
midgard Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 jeg fikk ikke legetime eller jordmortime pga ferieavikling...syntes egentlig det er litt teit ja...men legen min er tilbake på mandag, men fullbooket så jeg får ikke noe time der før terminen min... jeg unner folk ferie altså,men det hadde vært fint med en vikar da... det er jo lenger siden du har vært til kontroll da - men for min del så må jeg si at jeg syntes det er dumt, det ødlegger opplevelsen litt for meg og det hjalp ikke den behandlingen jeg fikk over telefon fra koordinator på sykehuset i Fredrikstad...
Bolla74 Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Jeg skal gå annenhver uke gjennom hele svangerskapet, men nå i sommer har ikke det vært mulig pga ferieavvikling. Litt frustrerende ettersom jeg hadde flere komplikasjoner sist og fikk beskjed om at jeg måtte følges godt denne gangen, minst annenhver uke. Jeg har fått sjekket urinen da, hos legesekretærene, for å følge med på sukker, protein o.l.Tirsdag hadde jeg både sukker og protein, men legen var for opptatt til å bry seg med det. Så jeg føler litt at jeg seiler min egen sjø. Så langt på vei som du er, og ikke får noen oppfølging synes jeg direkte er uforsvarlig. Godt ferien nå er på hell, slik at vi igjen kan føle oss i gode hender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå