♥Kabrimor♥ Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Er på en liten visitt fra 1. trimester. Er 8+1 i dag, og er så fryktelig kvalm!!! Er mitt 3. barn så jeg burde jo egentlig ha godt sammenligningsgrunnlag, men det akkurat som hjernen har fortrengt det med kvalmen, så jeg klarer faktisk ikke å huske når det gikk over med de 2 andre. 10,12,14 eller 16 uker??? Jeg husker faktisk ikke! Hvordan var det med dere? Når gikk det over?
m-mamma Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Jeg var ekstremt kvalm fra uke 6 til uke 12. Da gikk det plutselig over. Utrolig deilig! Håper det blir sånn for deg også
Gjest Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 er 17 uker å er ennå kvalm. aldri vært extremt kvalm men nok til at det er plagsomt til tider
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Kvalmen er det som er verst med svangerskapet, syns jeg! Hos meg ga kvalmen seg i uke 19:-) Gjett om jeg syns det var deilig, hadde da vært kvalm siden uke 7-8.... Lykke til alle dere som er kvalme, håper det gir seg snart:-)
novbaby09 Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Kom i uke 5 ca og gikk over i uke 14-15 etter der har jeg ikke vært noe kvalm:)
♥Kabrimor♥ Skrevet 6. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2009 Å hjelp! Håper det ikke varer til uke 17-19. Krysser alle fingre for at det gir seg iløpet ev en måneds tid max. Gleder meg til å bli i fin form, og bare nyte graviditeten. Min siste.. så vil liksom nyte den skikkelig.
Guttemamma x 3 Skrevet 7. august 2009 #7 Skrevet 7. august 2009 Med de to første gikk kvalmen over i uke 14. Jeg tror faktisk det var brått og plutselig akkurat på 14+0 med begge. Denne gangen henger det litt igjen, men jeg er vesentlig bedre nå når jeg har kommet til 15+1 enn jeg var i forrige uke.
snikksnakk Skrevet 7. august 2009 #8 Skrevet 7. august 2009 Det vanligste er at kvalmen går over rundt uke 12 -13 Jeg hadde nedtelling til dette tidspunktet og gleden var stor da kvalmen forsvant i uke 12!
Småtorsk Skrevet 7. august 2009 #10 Skrevet 7. august 2009 Aaaaaaaaaaldri! I hvertfall ikke ennå, mener jeg. Er 24+5 og kvalm ennå, verre en i 1 tri faktisk. Er drittlei! Takk for en anledning til å syte litt, det hjelper alltid.
LisaColli Skrevet 7. august 2009 #11 Skrevet 7. august 2009 kasta opp hver dag fra uke 6 til uke 17... :S men da stoppet det opp, kastet opp én gang i uke 19, men det var min egen feil.. luktet nemlig på lufta som kom ut av kjøleskapet da jeg åpnet det
Troika-3blå Skrevet 7. august 2009 #12 Skrevet 7. august 2009 Og jeg er blant de "heldige" som er mer eller mindre kvalm gjennom hele svangerskapet... Denne gangen, nr. 3, startet kvalmen i uke 4+3, og jeg var veldig dårlig og sykemeldt fra uke 6-16, og spydde daglig. Nå, uke 27+5, er jeg bare litt kvalm i perioder på dagen, ikke hele døgnet som tidligere. Det hjelper å spise hyppig og drikke vann. Man blir rimelig lei av å være uggen når man er det så og si konstant i 36 uker i strekk...
Malin90&Talia09<3 Skrevet 8. august 2009 #13 Skrevet 8. august 2009 Den kom aldri.. Og gud hvor glad jeg er for det! Verste jeg vet å være kvalm, synes såååååååå synd på alle dere som er/var kvalm!!! Dere er sterke damen synes nå jeg, jeg vet ikke om jeg hadde takla det så bra å være masse kvalm ihvertfall..
Abracadabra Skrevet 8. august 2009 #14 Skrevet 8. august 2009 spydde aldri (bank i bordet) men var skikkelig utrooooolig driiiiitkvalm fra uke 5 til uke 14. og dessverre har kvalmen nå kommet tilbake, i uke 24/25...trodde ikke det gikk AN!!! buhu!!!!!!!!! håper det går over igjen...det er ikke så ille nå som i begynnelsen heldigvis, tror egentlig dette er mer sure oppstøt og gulping, er ikke så urolig i selve magesekken, men plagsomt er det. håper du slipper unna snart!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå