Gå til innhold

Svangerskapskontroller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært siden 30 juni nå, skal til legen igjen den 10august, 4 dager før termin. Var da hun hadde tid pga lang ferie. Folk mener det er unormalt å ikke dra på kontroll oftere. Hva er normalt ? Synes selv det har vært litt lite.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fra uke 36 er det normalt å dra på kontroll 1 gang i uken.

Skrevet

I den svangerskapsboken jeg fikk utdelt hos jordmor,står det kontroller annenhver uke fra uke 36 og til termin.Dersom man går over termin,er det sjekk hver uke.

Med mine 2 første barn,gikk jeg hver uke etter uke 36,mens nå med min 3.,er jeg satt opp bare annenhver,som det står i boka.

Tror dette er individuelt for både jordmor og den gravide jeg,og så lenge alt er ok,og man føler seg i fin form,er det jo ikke noe i veien for å ikke kontrollere hver uke :)

Men dersom man er usikker og gjerne vil sjekke hver uke,bør jordmor ta hensyn til dette,evt sette opp time til fastlege når hun avvikler ferie!

Tror det er mange som lider under sommer og ferietid av oss usikre gravide nå,men rop ut og krev din rett-det er bedre med en kontroll for mye,enn en kontroll for lite,sier nå jeg!!

Skrevet

Jeg skal hver uke framover nå. Er nå i uke 37, og var i forrige uke. Altså hver uke fra uke 36.

Skrevet

her går man annenhver uke. fra uke 32, og hver uke fra uke 35-36.. hadde siste kontroll når jeg var 35+4, og neste bli når jeg er 36+6. i tillegg skal jeg på ul når jeg er 36+5, en ul de fleste får her om de ønsker det, for å sjekke leie og str. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...