Gå til innhold

noen gravide med alkoholproblemer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør dere nå? klarer dere la være å drikke av dere selv eller trenger dere, eller får noe hjelp? eller drikker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å skrive det essensielle, lurer fordi jeg selv føler jeg sliter...

HI

Skrevet

Har ikke dette problemet selv, men oppfordrer deg sterkt til å kontakte legen og helsesøster og være ærlig med dette. Gjør det med en gang! Det er stort av deg å ta ansvar ved å innrømme at du har problemer, og søke hjelp.

Enda bedre, gi også beskjed til dine nærmeste, og be om støtte fra dem. Jo flere som kan hjelpe deg, jo bedre. Hold deg unna fester, flytt unna venner om nødvendig. Du vil bebreide deg selv resten av livet hvis barnet blir skadet, det er vel ikke noe særlig.

Trenger vel ikke si at det er veldig, veldig viktig å være totalt avholdende, barnet kan bli mentalt tilbakestående, få en masse problemer som er permanente, i tillegg til et karakteristisk utseende. Barnet er helt avhengig av deg nå, og du viser deg som en voksen og ansvarsfull person hvis du gjør det du kan nå for å unngå å drikke.

Vær så snill, ikke drikk!

Skrevet

jeg drikker ikke nå, men føler jeg har probem liksom, blitt utrolig mye festing og drikking med venninnene siste årene, der vi har drukket og festet annenhver dag... :( føler jeg har sug og savn nå, tenker jeg har ett alkoholproblem :(

drakk sist mellom uke 3 og 4, før jeg visste jeg var gravid, men tenker på det hver dag... huff :( føler meg så dum :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...