Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 er de det ofte? Du som sprø eller de som tilbyr seg? Jeg er eldst og ser at mine søsken som er yngre og som har barn oftere spør/blir tilbydt barnevakt. Hvordan er det i din familie? Skulle gjerne hatt barnevakt litt oftere, men siden jeg er eldst tenker jeg at jeg må klare meg selv litt mer...Det hadde vært deilig med en helg for meg selv snart.....
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Jeg er alenemor. Det er stort sett jeg som spør mine foreldre. De spør en sjelden gang selv. Jeg har ikke så mye annen avlastning, da far ikke gidder. Har besøkshjem, men ikke om sommeren, og bare en helg i måneden ellers.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Nei nå er det litt spesielt hos meg da siden jeg ikke stoler på min mor. Hun har aldri hatt og kommer ikke til å få ha mine barn på overnatting. Svigers er det noe annet med derimot. Jeg har en yngre bror som jeg skulle ønske kunne trå til av og til. Har kansje sittet barnevakt 3 gang på 5 år og da har jeg skikkelig mast og han har fått så godt betalt at han burde skjemmes. Ikke enkelt dette med å få frihelger når ikke familien kan/ vil/ får stille opp, og man har absolutt godt av det noen ganger.
NormaJean Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Her spør vi og blir spurt omhverandre:) Noen ganger så får vi lyst til å gå ut og spise litt spontant, da ringer jeg mamma&pappa eller en av søstrene mine, får ofte napp hos en av dem. Mamma ringer ofte og vil "ha han" på dagtid, hun trives med å trille rundt og skryte av han. Overnatting får vi også, men vi blir litt nedprioritert i forhold til nevøen min, men dette er fordi søsteren min er død og foreldrene mine ønsker å ha han så ofte de kan. Så han overnatter oftere hos dem. Men det er jo helt ok, svigerbror er alene og trenger mer avlastning. Han er også flink til å spørre, men mest så er det foreldrene mine som utrykker ønske om samvær. Men til høsten så skal mamma passe han fast 1 dag i uken, det blir fint:) Da slipper vi barnehage, jeg jobber deltid. Men hvis du ønsker mer barnevakt så må man jo bare spørre. Kanskje du må rett og slett fortelle dem at du hadde satt pris på barnevakt oftere? skader jo ikke å si hvordan du føler det. Og det at du er eldst har vel ingenting med saken å gjøre;) Du blir vel like sliten du som de andre søsknene dine?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Det er ikke så ofte de er barnevakt, men hvis det er noe viktig vet jeg at de ville stille opp. Da jeg skulle ha nr. 2 var det for eksempel at faren min kom med en gang jeg sa fra. Mor var på et møte. Det siste halvåret har de hatt ungene en natt og et par ettermidager. De bor rett ved siden av oss så de ser ungene ofte og har et veldig godt forhold. Jeg er også eldst og min søster har oftere barnevakt, men vi bor nærmere foreldrene mine og mine barn har derfor et vell så godt og nært forhold til foreldrene mine som det mine niester har. Det er viktigere enn hvor ofte vi kan ha "barnefri" selv om det hadde vært deilig noen ganger.
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 Ikke ofte. 3 ganger på 2 år- aldri mer enn noen timer. Vi som spør.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Alltid vi som spør når det er mine foreldre. Hadde en avtale om at mamma passet han 1 dag i uka i et halvt år for at han ikke skulle være så mye i barnehagen, men det er det slutt på nå. Har aldri vært på overnatting der enda alene.. Jeg har faktisk aldri vært borte fra han en natt enda, han er 2 år. Svigerforeldra bor langt borte, men når de er på besøk "kaprer" de han og vi kan gå på kino eller andre ting og bare slappe av. Blir vel fort sånn.. at det blir litt mye for de nære, og for lite for de som er langt borte
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Eldstemann er 4 år, og har sovet hos mormor kanskje 2 eller 3 ganger! Yngste er 6 mnd.. De spør aldri om de kan passe! Hender jeg spør, (er alene med de 2, så hadde vært godt med noen timer alene) men får stort sett nei! Så bruker heller kveldene til å koooose meg!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 Joda, jeg kunne sikkert spurt litt oftere, men litt vanskelig siden jeg er eldst og liksom den som alltid har tatt ansvar og klart meg selv (har mange yngre søsken...). Dessuten jobber min mor ofte kvelder og helger. Men ja, jeg blir sliten jeg også. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå