Gjest Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Er snart i uke 8. har merket at eg har fått smerter i bekkenet. er det vanleg at ein får problem med bekkenet så tidleg?
Bringebærmamma 160611 Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Det er fult mulig. Selv var jeg 100% sykemeldt i fra uke 12 pga bekkenløsning, og jeg kjente at bekkenet begynte å trøble allerede i uke 6, i svangerskap nr. 2. Jeg hadde imidlertid bekkenløsning i 1. svangerskap også. Du bør ta det opp med lege eller jordmor at du har vondt i bekkenet, og be om hendvisning til fysioterapeut. Fysio kan hjelpe deg å finne ut om det faktisk er bekkenløsning du har (du kan også ha vondt uten at det er bekkenløsning som er kilden). Har du bekkenløsning bør du starte tidlig med fysio og få gode øvelser. Jeg kan også VARMT anbefale akupunktur. Lykke til ;-)
*1+1=2 små* Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 ja desverre er det fult mulig:( Har vært dårlig siden uke 6 jeg og....sykemeldt siden uke 12 ca*sukk* Henger meg på det bringebærmamma sier:)
PogT med septemberprins :o) Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Jeg kjente de første smertene i uke 8. Fikk henvisning til fysio og så mørkt på det, men vil si at det kan være lys i enden av tunnelen. Jeg var helt sikker på at jeg kom til å ende opp på krykker eller liggenes, men her slapp smertene en del etter uke 25. Er i uke 31 nå, og har hatt lang ferie så har noen noe å si det også, men nå er ikke smertene så ille i bekkenet, selv om jeg begynner å føle meg tyngre. Jeg har ikke vært sykmeldt, men burde nok kanskje vært det en liten periode. Ta det opp med lege tidlig, slik at du får henvisning til fysioterapeaut. Jeg har fått det, og brukt det noe, men lenge siden sist nå. Betryggende likevel å vite at det ligger en henvisning inne om jeg skulle bli verrre. Begynner å jobbe igjen til uka, så spennende å se om jeg orker det....
Bomsedeisi Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 Jada det er desverre fullt mulig, det var dersor jeg tok graviditetstest denne gangen, kjente at bekken begynte å trøble igjen (har ikke hatt plager utenom graviditet). Dersom det er bekkenet du er plaget med så henger jeg meg på det de andre har svart, tidlig fysioterapi/ manuell terapi for å minimere smertene så mye som mulig. Er selv bare litt over halvveis og nesten ikke gangfør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå