millere Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Har Crp på 59 nå. 57 i går, 19 dagen før der...går på tamiflu for svineifl., er på bedringens vei. Men hvorfor stiger verdiene da? Mtp Antibiotika. hvorfor er terskelen så vanskelig mtp oppstart av det? Legene har diskutert stigningen min ved hver måling nå, men vil fortsatt ikke starte opp. Hva er bakdelen og hva er fordelen med oppstart? Sitter og klør meg i hodet, dette skjønner jeg ikke meg på. Bortsett fra at verdien normalt skal ligge på under 10, og at barn av foreldre jeg kjenner har vært oppi nærmere 200...
Nangiliama Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Jeg er ikke fagperson, men har studert litt helsefag og div., og kan svare deg på delen om antibiotika. Det finnes veldig mange typer antibiotika, som virker mot veldig mange typer bakterier. Det er ikke så veldig hensiktsmessig å sette deg på antibiotika uten at de vet hva antibiotikaen skal virke mot, og hvis det ikke blir absolutt nødvendig siden du er gravid. Legger ved en link til pasienthåndboken der du kan lese mer om CRP. Utfra det jeg sånn kort kan tolke av teksten, har du ikke høye nok verdier til å kunne si sikkert at det er en bakteriell infeksjon. - Og antibiotika virker bare mot bakterier. Du vil nok bli fulgt opp tett fortsatt med tanke på at de er redde for at det kan være en stille bakteriell infeksjon nede i lungene. Det virker som legene bare gjør det eneste rette, nemlig å forsikre seg om at du trenger medisin før de gir deg det. Håper det høres logisk ut:) Fortsatt god bedring, så håper vi at CRPen din begynner å gå ned snart! Pasienthåndboken om CRP: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=3054
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå