Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 vi vurderer det til vår gutt, ulempen er at det er veldig in og hot akkurat nå, og jeg liker ikke å go with the flow
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 grusomt.. kan ikke noe for det, men jeg får assosiasjoner til julius apekatt.. har ikke noe sans for disse utenlandske eller hippe navnene.. mener heller ikke at olga er tingen, men det finnes mange annerledes og fine navn som er norske.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 Synes det er kjempefint. Blandt mine favoritter; Julian,Johannes, Jacob, ellers så er jeg veldig glad i navn på R: Richard, Remi, Robert. Lykke til med navnevalg- si gjerne hva du synes om mine ;0)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Veldig, veldig harry. Innbiller meg at det vil uttales på østfolddialekt av Raymond.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 Hva heter barna dine a usj å usj? Bjønn og Prutnisse? Eller kanskje Frans
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #16 Skrevet 6. august 2009 jeg syns det er usj.. men så heter mine barn mer tradisjonelle og kanskje kjedelige navn, alle oppkalt etter betydningsfulle familiemedlememr: Hannah, Øystein og Maja.
S. Skrevet 6. august 2009 #17 Skrevet 6. august 2009 Min (og min samboers) første tanke var også at det var litt feminint, men etter å ha tygd litt på det likte vi det bedre og bedre. Da han kom ut bare var han en Julian, ingenting å gjøre med det. Nå liker jeg det svært godt, naturligvis
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #18 Skrevet 6. august 2009 Er Julian et utenlandsk navn da? Har en oldefar som het Julian, og syns dette navnet er mer enn nok norskt. . . Syns for øvrig navnet er kjempefint!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #19 Skrevet 6. august 2009 Jeg vil bare si en ting, og det er at det spiller INGEN som helst rolle hva slags svar du får her! Du vil uansett få mange forskjellige svar. Noen liker et navn, andre ikke. Og godt er det, ellers ville det vært mange med samme navn. Min sønn har et navn som svært få i hans generasjon har. Tipper at mange synes at det er helt håpløst, men det spilller ingen som helst rolle for oss. Det er et navn som var riktig for oss. Det samme gjelder for barnet i magen min nå. Han kommer også til å få et navn som mange ville rynket på nesa over, for det er verken søtt eller sjelden. Bare ikke vanlig for små barn i dag. Så uansett synes jeg at du skal ta valget helt uavhengig av hva andre måtte mene. Om tanter/onkler/besteforeldre/venner eller ukjente mennesker på BIM/DIB mener at det er "usj", så gi blaffen i det! Vil du at barnet skal hete Julian, så er det riktig for barnet ditt. Huff, det ble litt moraliserende dette her, men jeg ergrer meg litt over disse innleggene om hva barnet skal hete... Smaken er som baken - og takk og lov for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå