Chrissie09 Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Var til kontr i dag hos lege, hun strippet meg. Hadde ctg måling etterpå som viste tydlige kynnere i etterkant, men merker ikke noe nå...Var ikke moden i det hele tatt. Noen som har erfaring på at det har virket? Fikk beskjed om å bruke mannen min for alt han er verdt og ligge en time ca før jeg gikk på do. Skal settes i gang med ballong neste uke om det ikke skjer noe i helegen da....håpe håpe.
s82 Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 jeg ble strippet istad, og hun tok i alt hun hadde siden jeg hylte stopp. Har vondt ja og regelmessige kynnere, men hun sa at jeg måtte nok vente ett døgn på effekten hvis det virket..
Gjest Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 hei lurer meg inn fra andre tri. hva mener dere med strippet?
s82 Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 jm tar tak i livmormunnen og røsker og river litt i den for å få ting igang
Gjest Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Kan man få gjort dette hos fastlegen eller må man på sykehuset?henvisning? Spurte min jordmor om hun kunne sjekke om jeg hadde åpning/moden,men da flirte hun bare av det .. Sa at dette gjør de ikke lenger pga infeksjonsfaren.. Ser det er så mange som blir både sjekket for åpning/moden og blir strippet/tøyd..
cakes Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 jeg ble strippet i første svangerskapet, da hadde jeg 3cm fra før, og det funket det. formiddagen etter var datteren min født.. men jeg var jo moden fra før, det hadde kanskje noe å si? ei veninne av meg fødte i forrige uke, hun holdt på i nesten et døgn med rier som ikke gjorde noe særlig, etterhvert ble hun strippet og da gikk vannet to timer etterpå. en time etter det igjen var babyen født..
s82 Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 mest vanlig at jm gjør det, sykehuset gjør det bare hvis det er grunn til det tror jeg. Tror ikke det er noe ma kan be om der!? De gjorde det på meg fordi jeg skulle egentlig ta blodprøver, så oppdaget de at ungen var i sete, og da ville ikke jeg gå over pga muligheten for at ungen blir større, så da strippet de meg for å hjelpe litt, har erm i morra.
Gjest Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Ja, med nr 3 ble jeg strippet dagen før termin. Fikk mye murringer og gode kynnere, og slimproppen begynte å gå. Han ble født natt/grytidlig morgen 2 dager over termin :-) Jeg var ikke så veldig moden og hadde vel en god ca åpning da, som legen tøyde til gode 2 cm. Skal til kontroll i morgen og kommer til å be JM strippe dersom det er nok åpning til det. Hadde en knapp cm på mandag.
Simarier Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 Jeg skal til legekontroll på riksen i morgen. Iflg legen skal jeg ikke gå på overtid. Så i morgen regner jeg med at hun også vurderer modning og legge en plan. Er jeg moden nok, så skal jeg sannelig be om stripping.
Chrissie09 Skrevet 7. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2009 jeg var på føde poliklinikken og ble strippet av lege der. Var ikke moden i det hele tatt, men det står 2 cm på papirene mine..? Hadde sex i går kveld og syns jeg har kjent mye mensmurring i natt, våknet ett par ganger. Håper det er noe på gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå