Gå til innhold

Etternavn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig? Vi skal bruke begge, men vet ikke om vi skal ha begge som etternavn med bindestrek eller bruke et som mellomnavn. Har aldri vært sammen med bf. Han ønsker også sitt sist, men jeg vil ha mitt sist..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt mitt eget navn til et barn som skal bo sammen med meg alene. Familien xxxx, og ikke Kari x og Ole y. Det er jo praktisk lettere med post, klasselister ol.

Skrevet

Fornavn Hans-etternavn Ditt-etternavn er nok det aller mest praktiske om du skal ha hovedomsorgen. Bindestreksnavn kan bli veldig lange, og da MÅ man alltid skrive begge, uten bindestrek så slipper man det, kan velge selv.

Skrevet

Jeg og eksen ble ikke enige om navn til gutten vår, da jeg ville ha mitt som etternavn og hans som mellomnavn, mens han ville ha sitt som etternavn.

Kompromisset ble hans først og så mitt med bindestrek. Jeg liker ikke den bindestreken, men navnene ble iallfall i den rekkefølgen jeg ville ha de.......

Om det går med bindestrek spørs jo også på hvor langt fornavn og hvor lange etternavn han har... Om det er veldig lange navn, så kan det jo bli veldig tungvindt med navnene med bindestrek!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...