Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Om dere ikke har sett det selv, så har Freia endret på oppskriften sin på Non Stop (den originale) så nå inneholder denne melk!! Håper flere med meg sender klage!! http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=35
OsloMor Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 What? Det er det verste jeg har hørt! Non stop var jo den ene tingen som ikke inneholdt melk,i tillegg til After eight, og den er jo ikke så god i lengden. Hilsen Mamma til to eks melkeallergikere.
OsloMor Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Men, hvor finner du egentlig den infoen? Det er ikke det at det står spor av melk da?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2009 Jepp :-( Og jeg HAR 2 melkeallergiere-.---- Er rimelig fortvilet, skjønner jo nå hvorfor eldste har hatt endel plager i det siste :-( Og hvordan skal jeg forklare en 3 åring at hun ikke kan spise sjokoladen hun elsker lenger?!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2009 Det står på Non Stop posen. Nei, det er endret på posen. Nå står det som nr 3 på innholdsfortegnelsen. Og nå er det merket med "Inneholder melk & soya".
OsloMor Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 Stakkars liten, jeg vet hvordan det er iallefall. Er det virkelig mulig? Husker jeg brukte to grøter fra Småfolk til min eldste, en med gulrot og en uten, plutselig så ble de trukket fra markedet. Kanskje hun liker Bocca, skjønt jeg synes den er vondt og knt il nød spise den med nøtter. Verste mørke sjokoladen som finnes. Ellers har de noe som heter Dronningdråper, bittesmå biter med dronningsjoko, det pleide jeg å spise noenganger. (Jeg ammet jo begge to og måtte også gå på diett i mange år.) Lykke til iallefall:)!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2009 Takk for det. Jo, hun liker både Dronning kokesjokolade, Freia mørk kokesjokolade & Bocca. Men det er liksom NonStop`en som har vært favoritten, og den som vennene hennes også liker (og et lite fripust ift å ikke måtte fortelle at "Nei, den kan ikke Kari spise.."). Det er surt når produsentene endrer på innholdet og trekker de få varene de har uten melk. Har allerede hatt problemer med minstemann når Nestle fjernet alle de melkefrie grøtene sine fra markedet, med unntak av sinlac. Og at NonStop`en plutselig var endret på er leit.
OsloMor Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Nei, for en liten en så er ikke Dronningdråper helt det samme som Non stop nei. Skikkelig deprimerende når man har allergikere i hus og slike ting skjer:(
Ranveig R Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 Ja takk, eg såg det i går. Vis skulle i bursdagsbesøk og tanta til ungane ringtpå førehand og spurte kva ho kunne ta i godteposen. Nonstop sa eg. Ho kjøpte nonstop og ringte meg og sa at det var malk i. WTF?? svarte eg. Vanvittig kjedelig. No er det liksom berre kokesjokolade igjen. Eg åt after eight i går, den var det melk i... DRITTFREIA!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2009 Ja, nå er det bare kokesjokolade igjen :-(
nicknavn Skrevet 6. august 2009 #11 Skrevet 6. august 2009 Vil bare tipse dere om denne siden, de selger melkefri og nøttefri sjokolade. Har selv hatt en gutt med melkeallergi og vet hvor frustrerende det kan være når de endrer produksjonsmåte.
nicknavn Skrevet 6. august 2009 #12 Skrevet 6. august 2009 Så var det linken da glemte det helt. https://www.allergimat.no/butikk/s/products/category.html?categoryId=6006&action=O&pagesize=70
annie-77 Skrevet 6. august 2009 #13 Skrevet 6. august 2009 Isj! Har klaget ja!! Ellers så har Meny en god (men dyr :-( ) melkefri sjokolade med appelsinsmak.
allegodetingertre<3 Skrevet 6. august 2009 #14 Skrevet 6. august 2009 NEEEEEEEEI!!! Ble superskuffet nå! Snuppa mi har melkeallergi, men hun er så liten enda at hun vet heldigvis ikke om det enda... Men jeg ammer henne, og må jo tatlat legge om komstholdet, og nonstop har liksom vært redningen da... Takk for tips om nettstedet lenger oppe i tråden, bra side:) Ellers er jeg nå hektet på små marengstopper, eller pikekyss som det også kalles. En sikker melkefri vinner:)
Zupermam Skrevet 6. august 2009 #15 Skrevet 6. august 2009 Rød Ritter inneholder ikke melk:), ei heller en del Anton Berg..., men det er klart NOnstop er jo mer barnevennlig!!
nicknavn Skrevet 6. august 2009 #16 Skrevet 6. august 2009 Hmm, nå ble jeg nyskjerrig, er du 100% sikker på at det ikke inneholder melk, myse eller andre melkestoffer og ikke kan ha spor av melk i seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå