Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja lurer på om jeg begynner å få innfluensa jeg. Hodepine, vondt i hals og ører, slapp osv. Er 9 dager på overtid, hva om babyen kommer da? Hva da? Er ikke slike bakterier farlige for en nyfødt? Mannen har også vondt i halsen osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring føden du.

hør med dem, det er de som er ekspertisen på sånt.

klem. og god bedring!

Skrevet

Huff, så kjedelig å bli syk så tett opp til fødsel! Ønsker deg masse god bedring og håper du rekker å bli frisk før babyen kommer! Har du fått snakket med en lege?

Skrevet

Skal ringe legen i morgen tidlig, ja var veldig kjedelig dette!

Skrevet

Noen som vet om vi må bruke munnbind om babyen kommer?

Får bare håper det er vanlig innfluesa vi har og ikke svineinfluensa! Noen som vet hvor lang tid det tar å få svar på en slik prøve hos legen?

Skrevet

Ring heller føden så får du svar på det du lurer på med det samme. Er ikke sikkert fastlegen din vet så mye om dette her siden legen ikke er spesialisert på dette med fødsel og sånne ting. Min JM måtte ringe føden for å få svar på det gravide spurte om, og det tar tid med en slik mellomann. Er jo føden vi skal kontakte om det er noe :-)

Skrevet

jeg snakket med legen min idag, han sa at gravide med influensasymptomer skal si i fra med en gang, fordi du bør få tamiflu ila de første 48 timene. så jeg syns du skal ringe ja!

Ang om du må bruke munnbind nær babyen, -det tror jeg ikke. iallefall hadde Mr.T noe influensagreier da vi fikk prinsesse vilikke, og ingen som sa noe på det da... han lå med henne på brystet hele tiden..

men det kan jo avhenge litt av hvor syke dere er, hvor god form baby er i osv?

det er vel uansett mye bedre å spørre de på føden, som sagt er det jo de som er fagpersonene, ikke oss skravledamer her inne;)

Skrevet

Jeg har svineinfl. og går på tamiflu nå.

Legevakta lot være å ta testen (noe jeg har lest mange sykehus i Norge har sluttet med nå) fordi det mest sannsynelig dreier seg om svineinfl (hvis symptomene stemmer selvfølgelig) - og et evt svar om det er svineinfl. foreligger for sent til at tamiflu vil virke. Så hvis symptomene dine stemmer blir du mest sannsynelig satt på tamiflu med en gang og da bør du gå for det...Jeg hadde dratt på legevakten og hørt med den nå, hvis du har feber.

Mine symptomer var; vond hals, feber, vondt i hodet, diare og kvalme og etterhvert hoste. Legen var 95%sikker på at det var svineinfl. og nølte ikke med tamifluen...

Lykke til!

Skrevet

Kviet meg for å ringe dit for når jeg har ringt før om andre ting har de vært så sure i tlf, men ringte nå likevel nå da. Hun sa bare at den tid den sorg og at jeg trengte nok ikke å bekymre meg for svineinnfluensa.

Her renner hvertfall nesen på oss begge, hals og hodet verker og vi er slapp og gåen i hele kroppen. Men vi har ikke feber og alle som har svineinfluensa har vel feber? Prøvde å spørre hun på føden om dette, men hun viste ikke. Får vel ringe legen i morgen.

Skrevet

De eneste symptomene jeg har er vondt i halsen, veldig vondt i hodet, slapp/dårlig allmenntilstand. Ikke feber, kvalme eller diare.

Skrevet

Jeg nådde aldri veldig høy feber selv, men hadde frysninger i starten - følte meg rett og slett ikke i form. Først natt nr. 2 gikk feberen opp og det høyeste jeg målte var 38,7gr.

Tror kanskje jeg ville tatt en tlf. just in case:)

Skrevet

da høres du ikke ut som om du har influensa, egentlig.

da høres det mer ut som om du er sliten, og at kanskje slimhinnene dine er litt på kjøret?

mange får sånne symptomer nær fødsel da..

men bedre å spørre legevakta, eller føden, enn å spørre nettdamer.

Skrevet

Ja tok en tlf. til føden (se innlegg lenger opp), var ikke mye til hjelp. Får gå å legge meg og ringe legen i morgen ;)

Skrevet

Ja det er det jeg har trodd de siste to døgnene, at jeg bare er gravid, veldig sliten og full i hormoner, men samtidig vondt halsen. Men nå har jo mannen også fått det så da gikk det opp for meg at jeg kanskje rett og slett er syk. Men er nok bare en forkjølelse eller noe som går raskt over for vi har jo ikke feber. Satser på det =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...