Gå til innhold

Noen som har peiling ?? pleaaase

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får dagpenger nå, fram til begynnelsen på januar mener jeg.. er nå gravid og termin i april..

hvordan blir det da for meg?? får jeg foreldre penger utifra 6 av de 10 siste mnd med dagpenger?? eller ikke siden det blir slutt på de i januar...

håper noen kan svare meg ... mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen i lik situasjon?

Skrevet

Da jeg gikk gravid sist. gikk jeg fra perm penger. til arbeidsledighets trygd. så over til perm penger igjen. arbeidsledighets trygd regnes som inntekt :)

Skrevet

hvorfor får du ikke dagpenger lenger enn januar?

dagpenger er pensjonsgivende inntekt, så du får foreldrepenger på bakgrunn av dem...men er usikker på hva som skjer dersom man har et par mnd opphold mellom dagpengene og permisjonen...

du bør egentlig snakke med NAV...

Skrevet

Jeg få kun 24 uker til.. får kun dagpenegr for 52 uker når jeg fikk det innvilget..Tenkte meg på nav idag å høre med de.

Skrevet

ja sånn var det da jeg gikk med min første. men så ble jeg sykemldt og da gikk det ikke utover dagpengene. så da gikk det fint for meg da. men så lenge du har inntekt 6 av de 10siste mnd før permisjon så blir det vel nok. slik at du får penger.

Skrevet

Ja håper det.. Hvis permen starter i mars så bør det vell gå.. Men hvis de begynner å tulle seg kan jeg sånn i bunn og grunn sykemelde meg etter dagpenge perioden og så få penger ??

Skrevet

... Men er ikke poenget med dagpenger at man skal ha det, mens man forsøker å finne seg en jobb, da?

Vel, du har sikkert grunner til at du er i den situasjonen du er i, dermed skal jeg forsøke å besvare så godt jeg kan:

Dersom du er i jobb (eller mottar dagpenger/sykepenger etc) så telles de seks av de siste ti månedene. Grunnlaget for fødselpenger vil dermed beregnes enten ut fra lønna du mottar (dagpengene) eller det kan (i spesielle tilfeller - sjekk med NAV om du kommer inn under denne regelen) beregnes ut fra den pensjonsgivende inntekta de siste tre år (det som gir best resultat for deg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...