gull-håp Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Hei Etter noen hormonkurer gikk vekten min ganske mye opp og jeg valgte å ta et slanke-kurs for å komme ned igjen i vekt. Opplevde da at forsøket endte med kun 2 egg ved uttak, mot 5-7 de andre gangene. Nå er kg tilbake og jeg vurderer å gå en ny slanke-runde (Men skal ikke ned like mye som sist). Legene sier dette ikke skal ha noen betydning, men jeg er ikke så sikker på det. Noen som har opplevd å slanke seg og likevel har fått god uttelling på kurene?
E n d e l i g Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Tvert om! Det desidert beste for fruktbarheten hos store kvinner er å gå ned i vekt - ikke noen sultekur, men fornuftig vektreduksjon. Min lege sa engang at du faktisk ikke trengte å gå ned i antall kilo engang, men bare å legge om livsstilen for at det skulle ha effekt. Dette gjelder spesielt damer med PCO og PCOs, som jo forsterkes av overvekt. Så jeg vil tro at antallet egg på slankeforsøket ditt var mest tilfeldig. Og det er maaaange som sliter som deg, og drar meg seg fem nye hormonkilo for hvert eneste forsøk. Ikke akkurat den triveligste bivirkningen... Men når det ender med barn, for de fleste, så er det jo helt klart verdt strevet!! Lykke til med forsøk!
solll Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Jeg begynte å trene like før siste uttak, å hadde neste ike mange egg som første gang( trente ikke da) husker ikke helt men hadde ca 15 egg begge gangene. har lakt på mg 10-12 kilo etter vi begyne med IVF så har trenet siden vi tok ut egg, etter 2 mnd hadde jeg gått ned 7 kilo, da hadde vi frysforsøk å da kom vår lille spire:) For min del var det ikke negativt å trene, men når kurene står på tror jeg det er vikig å passe litt ekstra på seg selv. masse lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå