Gå til innhold

Ehm... Hvordan bør jeg varme dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lagde altfor mye lasagne sist vi lagde og har fryst ned i sånne små ildfaste former i aliminum (?), sånn metallgreie-aktig form i hvertfall. Eller små, er jo litt størrelse på dem, 15 x 25 x 5 cm kanskje?

Hvordan varmer jeg opp en slik på best mulig måte? Antall grader i ovnen og tid? Bør jeg dekke den til? Vil jo ikke svi den på noen måte. Er helt frossen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har egentlig ikke peiling..men kan nedtining på mikrobølgerovn vere noe før du steker den i ovnen?..eler så kansje innpakking gjør susen ja? for så å pakke ut en 15 min før ferdig?

Skrevet

Tør ikke sette den i mikroen siden det er sånn metallting.

Tenkte kanskje å prøve en 150 grader elelr så i ovnen i en liten time, men vet ikke jeg?

Får håpe noen kan svare, begynner å bli småsulten :-)

Skrevet

Jeg pleier bare å hive inn i ovnen - og la den bli gjennomvarm. Husk, den skal jo ikke stekes nå, bare varmes opp igjen.

(Evt ta den ut av formen og varm i microen) .

Steker på ca 150-200g og sjekker innimellom hvor mye det bobler og at det bobler helt nederst for å få den gjennomvarm.

Jeg har ikke tatt noe over den, den har blitt litt sprøere - men mest utpå kantene.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk! :-)

Da hiver jeg den i ovnen og satser på det går fint. Har du et sånn ca estimat på tid? Er ikke ofte jeg kjøper sånne frossen-greier i butikken, men mener å huske de ofte må stå i en 45-50 minutter, så er vel mye det samme her kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...