Gjest Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Vi lagde altfor mye lasagne sist vi lagde og har fryst ned i sånne små ildfaste former i aliminum (?), sånn metallgreie-aktig form i hvertfall. Eller små, er jo litt størrelse på dem, 15 x 25 x 5 cm kanskje? Hvordan varmer jeg opp en slik på best mulig måte? Antall grader i ovnen og tid? Bør jeg dekke den til? Vil jo ikke svi den på noen måte. Er helt frossen.
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 har egentlig ikke peiling..men kan nedtining på mikrobølgerovn vere noe før du steker den i ovnen?..eler så kansje innpakking gjør susen ja? for så å pakke ut en 15 min før ferdig?
Gjest Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Tør ikke sette den i mikroen siden det er sånn metallting. Tenkte kanskje å prøve en 150 grader elelr så i ovnen i en liten time, men vet ikke jeg? Får håpe noen kan svare, begynner å bli småsulten :-)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Jeg pleier bare å hive inn i ovnen - og la den bli gjennomvarm. Husk, den skal jo ikke stekes nå, bare varmes opp igjen. (Evt ta den ut av formen og varm i microen) . Steker på ca 150-200g og sjekker innimellom hvor mye det bobler og at det bobler helt nederst for å få den gjennomvarm. Jeg har ikke tatt noe over den, den har blitt litt sprøere - men mest utpå kantene. Lykke til!
Gjest Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Tusen takk! :-) Da hiver jeg den i ovnen og satser på det går fint. Har du et sånn ca estimat på tid? Er ikke ofte jeg kjøper sånne frossen-greier i butikken, men mener å huske de ofte må stå i en 45-50 minutter, så er vel mye det samme her kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå