Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Har en hund på 8 år. Jeg fikk henne når hun var valp. Så fikk jeg mitt første barn, og vi måtte gi hund til oppdretter fordi hunden knurret til baby. Hun bodde der ca 2 år, så ringte de og lurte på om vi kunne ta henne tilbake av forskjellige grunner. Vi sa ja og det gikk strålende med barnet. Så fikk vi en ny baby og det samme begynte igjen. Så da ga vi henne bort til ett par, som nå har flyttet til utlandet. Så da var det tilbake hit. Jeg tror ikke dette kommer til å gå så bra. Har en sønn på halvannet år (virkelig Emil). Han koser hunden i blandt, og så klyper han, jeg tar han bort når jeg ser han, og sier nei, men han skjønner det jo ikke. Jeg lar de ikke være alene, men det blir veldig masete om jeg må passe på hele tiden. Dumt å sette hunden i gangen også er det ikke? (Blir stengt ute fra flokken da?) Vurderer nå å høre med oppdretter igjen, om hun kan flytte dit. Jeg er så veldig glad i hunden, men jeg er redd for at noe kan skje med barna. Også er jeg så redd for at det blir veldig forvirrende for hunden.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 hvorfor ga du den bare ikke bort som valp? ja hunder har det veldig vondt av å flytte. din er jo så gammel også. når en hund flytter fra de den er glad i, er det 1000 ganger verre enn kjærlighetssorg, og i motsetning til mennesker kommer de aldri til å glemme det. håper du aldri skaffer deg dyr igjen for det holder ikke å bare være glad i hunden, men si at det er mas, og hvis du gir hunden bort nå blir til en hundevant, stabil familie ute på landet.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 uff stakkars hunden....du bør skaffe et VARIG hjem til han og ikke flytte på den hele tiden. Nesten så hunden har det bedre avlivet....... beklager om jeg virker litt krass men det er ganske stor påkjenning for en hund å bli omplassert så ofte..... Håper du finner et varig hjem til hunden så den får lov å roe seg ned og bli gammel der!!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Enig med de over, finn ett trygt godt hjem til hunden å la den få fred!..
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 HI her Så det dere mener er at jeg er en dårlig hundeeier fordi hunden ikke har kunnet bo her når jeg har hatt babyer? Forslag til hva man kan gjøre når Begge gangene jeg har gitt henne bort så har det skjedd noe så jeg har fått tilbud om å ta henne tilbake eller at hun blir gitt til noen fremmede? Nå ble jeg overrasket.....
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 ja. det er din jobb å skaffe ham et stabilt hjem. nå sier du at du skal ringe oppd. tilbake og spørre om de kan ta ham IGJEN?????
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 De hadde også søsterhunden til min hund. De to røyk fullstendig i tottene på hverandre, den andre døde av sykdom. De er like glad i min hund som det jeg faktisk er. Derfor tenkte jeg tanken på at jeg skulle ringe de igjen.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Omplasserer man hunder når man får babyer? Det har jeg aldri hørt om før.. Om hunden knurrer til det første barnet, så var den vel bare usikker på babyen, og trengte litt mer oppgølging, ikke bare bli omplassert.. Håper du finner et varig hjem denne gangen, og at du tenker deg GODT om før du blir hundeeier igjen! Hilsen mor til tre barn og tre hunder
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 HI: jeg mener du gjorde det rette med å levere FRA deg hunden i første omgang..når det ikke funker med baby er det best å omplassere...det jeg reagerte på var at du valgte å ta den tilbake igjen..... Hilsen anonym nr 2 ovenifra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå