Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her ute som får plass? isåfall hvilket sete har dere jeg har to besafe seter til de elste å lurer nå på om jeg må invistere i pute til de for å få plass. eller er det noen av de setene med base som ikke er MEGA SVÆRE. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer også litt på dette!

Skrevet

vel vår to åring er ikke stor nok for pute ennå så vi invisterte likegodt i en 7seter. peugot 807. den er ikke større enn en stasjonsvogn bare litt høyere. er så langt superfornøyd og gleder meg til fortsettelsen. særlig skyvedørene når jeg skal med ungene inn og ut av bilen på fulle parkeringsplasser.

Skrevet

er ikke aktuelt med noen ann bil enn stasjonsvogn for oss. gidder ikke kjøpe en dyrere bil bare for at man skal ha et barn til. syns det er tåpelig at de lager baksetene mindre å mindre mens barnesetene blir større å større. får fint inn et sete til uten base da jeg har testa dette men kunne gjerne hatt base mye enklere!

Skrevet

Vi har britax kidfix til den eldste. Den har isofix og ikke base. Dette er et sete fra 15-25 kg. Den i midten har besafe uten base, og den miste maxi cosi uten base. Det går greit å få plass, men det blir selvfølgelig ikke goood plass. Vi har en peugot 307sw.

Skrevet

Vi har ei på 3 som sitter i et MaxiCosi Rodi fra 15.kg og en på 2 som sitter også sitter i en Maxi Cosi, men fra 9-18 kg. Venter nå nr 3 og måtte kjøpe ny bil. Ønsket ikke en altfor stor bil men en som det allikevel var plass til 3 barneseter i bredden. Vi kjøpte en Toyota Avensis stasjonsvogn og kjøpte et Briosete med base. Dette går greit. Den dagen vi prøvelånte bilen, kjørte vi rett til babyshop for å finne barnester som passet. vi prøvde mange modeller (Innmed at vi har 2 store seter fra før av). Da vi fant et som gikk, kjøpte vi setet den dagen -og bilen dagen etter :)

Skrevet

Vi har Toyota Avensis stasjonsvogn 2001-modell, hvilken har dere? Har jo bare en bilstol enda, men lurer på hvordan det blir med to og evt tre.. Hvordan setter dere barna, f.eks. så vil vi da ha ei på nesten to år og en baby. Nå står jo jenta vår bak på passasjersiden. Vet ikke om vi skal prøve å plassere nr. to i midten, det er jo det som er den sikreste plassen. Ellers vet jeg ikke om vi må flytte jenta vår til andre siden og evt sette babyen der hun sitter nå.

Skrevet

Vi har en 2004 modell. Per i dag sitter 2 åringen bak sjåføren og 3 åringen bak meg :) Men når babyen kommer blir babyen nødt fr å sitte bak passasjersiden og 3 åringen i midten. Dette med tanke på at babysete gjerne blir flyttet inn og ut av bilen. Dessuten klarer 3 åringen å ta av seg beltet sjøl så det sparer jo oss for litt bry. Hu gleder seg dessuten masse til å få en baby. Hun blir jo da storesøster for 2 og vil derfor passe på begge, både lillebror og den nye babyen som hu sier. Føler seg litt ekstra stor da veit du :)

Skrevet

Ja, det er et puslespill.. Føler nesten det er litt så jeg må rangere hvem som skal få den tryggeste plassen liksom..Kjipt!:( Den bak sjåføren må jo bli den utryggeste..

Skrevet

Vi er inne i samme tanker. Bilene er jo så smale!! Det største problemet er egentlig at de røde "dingsene" som selene skal nedi ligger så langt nede i setene at man ikke kommer til dem når to barneseter står inntil hverandre. Det var visstnok en i "skaperen" som hadde funnet opp en forlenger til disse, FOR en god ide, men han røyk ut. Så såvidt jeg vet finnes ikke dette. Men det hadde løst problemet hos oss tror jeg. For jeg TROR bilen er bred nok, men man kommer altså ikke ned til disse festene mellom setene uten å få alvorlig svette på pannen da :-)

Skrevet

En venninne med tre små har avensis.

Den mellomste sitter i midten med sånn midt-imellom-sete (be safe izi kombi), så sitter den største i sitt sete og den minste har hun i base. Ikke noe stress der hvertfall :)

Skrevet

d var bra å høre ossen sete med base har hun. jeg har nemlig også avensis men er i tvil åssen sete jeg bør kjøpe

Skrevet

Ohh, da må jeg tenke litt... Det er ikke vanlig isofax, så da er det jo ikke be safe/britax. Da er det vel bare maxi kos og graco igjen. Tror det er graco.

Skrevet

Vi har en opel vectra 2004 mod.. Har ikke prøvd om vi får inn 3 barneseter enda, men mannen sier det skal gå fint. Har maxi cosi uten base til babyen, isofix combi? 0-18 kg til mellomste og britax multitech 9-25 kg til eldstemann;) Har planer om å ha han eldste i midten og at han sitter rett vei, mens de minster ser bakover;)

Skrevet

Vi har en Mitsubishi Space Wagon. Det er en 7 seter men vi har inntil nå bare brukt fem av dem. Venter nå nr 4 og må da bruke den tredje seteraden også. Men med tre barn fikk vi ganske god plass med Graco bilstol fra 15 kg, Maxi Cosi 9-18 kg og Graco babysete uten base. Det gikk etter hvert også med to Graco stoler fra 15 kg og Maxi Cosi'en i midten. Nå skal den største sitte helt bak (hun klarer å feste beltet alene) og det blir to Graco seter fra 15 kg og en Graco babysete med base i midten. (Det er den eneste jeg fant som man kan feste med bare 2 punkt belte!) Klart det blir trangt med å få festet beltene, men det går...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...