Johan Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Var hos legen i dag, og hodet holder på å feste seg nå (noe jeg tydelig har kjent den siste uka). Han mente derfor at det sannsynligvis bare var 1-2 uker igjen. Husker ikke hvordan det var sist, men har lest at hodet ofte ikke fester seg andre gang. Noen som vet om det nødvendigvis er noen sammenheng mellom når hodet fester seg og når baby kommer? Kjente jeg ble veldig utålmodig når han sa det....
pauline og knerten Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Hm, for min del festa hodet seg i uke 30 (er midt i uke 39 nå), men jeg er førstegangsfødende og da er det vel kanskje annerledes. Og nå ligger hodet langt, langt nede i bekkenet, sier jordmor – men likevel tror hun ikke nødvendigvis på fødsel med det første. Det er fordi ungen min virker litt liten ennå, da visstnok. Men, altså, behøver ikke være noen sammenheng mellom feste av hodet og nært forestående fødsel – men har absolutt hørt at det kan være det for noen! Og kanskje særlig flergangsfødende.
Fallerifallera Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Her har det vært nesten festet i minst tre uker, jordmor forespeilet meg fødsel seeenest på termin og det var den 30. juli....
pauline og knerten Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Æsj, det var da ganske teit av jordmor å si en sånn ting! Så demotiverende når det da likevel drøyer...
Fallerifallera Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Jepp, det er litt kjipt. Særlig fordi jeg i utgangspunktet var veldig instilt på å gå over termin, men siden hun sa dette så sikkert på de to siste kontrollene så begynte jeg jo å tro på det da!...
sol0709 Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 Jeg er 2. gangs fødende. Jeg fødte en dag over termin, 25. juli, da hadde hodet vært festa i 6 uker. Med første fødte jeg 2 uker før tida, så det ser ikke ut til at det har noen sammenheng!
malou5 Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Hei, Ved flergangsfødsler hender det at hodet først fester seg når fødselen er i gang. At du er 2. gansfødende lover at det nok ikke er veldig lenge igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå