Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Jeg har søkt på en jobb som selger idag. Arbeidstiden er 8-16 med 1 times pause til å gjøre hva du vil midt på dagen. De har juleferie, påskeferie og fri hele juli. Lønnen er fast, men man kan i tillegg tjene ektra ved provisjon. For meg høres dette nesten for godt til å være sant ut.. jeg vet ikke fastlønnen, men hva kan denne ligge på tror dere?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Det er altså salg til bedrifter over tlf det går ut på. Stillingen er på 100% fast... hi
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Det er altså salg til bedrifter over tlf det går ut på. Stillingen er på 100% fast... hi
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Fastlønnen er sikkert såpass lav at det lønner seg å være en flink selger slik at lønnen blir "anstendig".
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Som regel er fastlønnen for en selger LAV (likevel såpass høy at selgeren også kan overleve i en "svart" måned), men provisjonen slik at en dyktig selger likevel tjener ganske godt. Det er ganske vanlig at en alminnelig dyktig selger har 2/3 av lønna si fra provisjon, 1/3 fra fastlønn - og totalt sett en lønn litt over gjennomsnittet for dem "det er naturlig å sammenligne seg med". Men det er PROVISJONEN som skiller en dyktig selger fra en mindre dyktig.... Vilkårene ellers hørtes ganske normale ut for en bedrift som ønsker selgere som blir værende i mer enn 6 måneder. For selgeryrket er stressende, det er rift om gode selgere, og da bør en bedrift tilby arbeidsforhold deretter - om den vil beholde gode selgere.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Men hva kan jeg regne med som fastlønn i året da? Noen som har en anelse? hi
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 ei venninne av meg har en slik type jobb.. hun har 11000 brutto, om hun ikke selger en ting.. Men som ho sier iløpet av en måned er du nesten garantert noe salg ihvertfall.. For de har en vannvittig god provisjonsordning. Og hver måned kårer de beste selger. Premien er å få ha en dritfancy bil og dekt alle bensinutgifter neste mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 Dette blir gjetting, men skal jeg tippe et sted mellom 100000 og 150000 (brutto)? Resten er avhengig av dyktighet som selger. I en del tilfeller er man garantert en viss minsteprovisjon en måned eller to, slik at man skal "komme inn i jobben" og bygge seg opp som selger i firmaet. For ingen selger er en dyktig selger i et nytt firma første dagen, man trenger (selv om man har arbeidet som selger før et annet sted) tild på å "tilpasse seg". Men det tar ikke lang tid før dyktighet eller mangel på dyktighet viser seg....
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #11 Skrevet 6. august 2009 Ja , det kan være det og nei det behøver ikke være det. Jeg har jobbet i flere salgsbedrifter opp gjennom og hatt rundt 20 i fastlønn + provisjon , men mange salgsbedrifter lokker med at folk tjener masse penger o.l og det er som regel i de bedriftene man ikke gjør det. Jeg ville sjekket opp firmaet , og eventuellt han du har snakket med i skattelistene for å få en liten pekepinn på hvordan det står til. Har du mulighet kan du også forhandle deg til bedre fastlønn de første mnd foreksempel. I en salgsjobb har du hele tiden et stort press på at du selger , og det forventes at du presterer...Er man syk tjener man fort endel mindre osv. Nå er min sambo selger for en stor og velkjent bedrift og der har han jobbet i mange år , og tjener veldig bra ..så alt går! Lykke til og håper det blir bra for deg
jente30L Skrevet 6. august 2009 #12 Skrevet 6. august 2009 har hatt 2 jobber innen salg til næringslivet,den ene var det fastlønn på 21 tusen ,den andre fastlønn på 25 tusen...men jo høyere fastlønn er det oftere dårligere provisjon...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå