Gå til innhold

HALSBRANN!!! Hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg forsøkt alt, tyggetabletter og flytende mikstur på apoteket. Lovehearts har jeg spist flere ruller av. Men ingenting hjelper, jeg holder på å bli gal! Er bare 9 uker på vei, så hvis det skal være sånn i 9 mnd blir det litt slitsomt... noen som har gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg vet hvordan du har det. Det som hjelper for meg er å ikke spise gjærbakst i det hele tatt. Ikke noe brødmat, ikke noe boller osv... Spiser knekkebrød og havregryn i stedet...

I går eksprimenterte jeg med å spise en halv bolle. Halsbrannen kom tilbake.. så jeg får holde ut litt til.

Skrevet

Jeg har god effekt av to tabl garviscon før jeg legger meg (er på kvelden det kommer). Ellers funker melk greit, så jeg stryrter et glass i ny og ne de dagene jeg er plaget.

Skrevet

Har du forsøkt flytende Gaviscon? Det er det eneste som hjelper for meg...

Skrevet

På rema og ica ( her i nord i allefall) selger de noe som helter colletta kalsiumkarbonat. det var et fast inventer i veska da jeg gikk med de andre to. det er små tabeletter på str med fluor og smaker rød ekstra. genialt syns jeg i og med at den gaviscone smakte helt for j.....og hjalp overhode ikke på kvalmen i allefall ;)

Skrevet

Prøv melk! Og hold deg unna boller, sterk mat..etc

Skrevet

Titralac (milde, og reseptfrie sugetabletter som ikke smaker så ille)

Nyco

Og alle former for melk!! Har også testet litt rå potet, det funker, men er jo ikke direkte godt!

Men på de verste dagene er det lite som funker her også, tør nesten ikke hverken spise eller drikke... Og må hvertfall passe meg for å spise om kvelden, prøver å få i meg minst mulig etter kl 18!!

Skrevet

vann hjelper.. :) masse,masse vann.. og gaviscon.

Skrevet

Milkshake fra McDonalds.. Hehe, eneste som hjelper for meg. Ikke så sunt akkurat, men det funker.

Skrevet

Hvis du er veldig plaget hadde jeg spurt legen også... Særlig når du er såå tidlig plaget. Det blir ikke noe bedre når magen kommer!

Det fins reseptbelagte midler som er veldig gode. Jeg har brukt det i begge mine svangeskap. (bruker de også til vanlig da jeg har kronisk refluks problem). Både min gynokolog og revmatolog sier jeg bare kan bruke de selvom felleskatalogen selvfølgelig ikke har dokumentert ...blablabla... De helgraderer seg alltid...

Skrevet

Jeg bruker MASSE nyco!!!

Har halsbrann hele tiden... Spiller ingen rolle hva jeg har spist eller drukket.... Men melk, juce og stekt mat er nok det som er værst!

Skrevet

Nyco og Novaluzid mint tyggetablett funke somregel for meg:-)

er somregel værst om natta... da hjelper det med 1-2 novaluzid + et glass vann med nyco, å det er best å ligge på venstre side.. kjenner halsbrann mest når jeg selv ligger mot høyre. ( aner ikke hvorfor)

Skrevet

Hold deg unna gjærbakst og brus.. og tygg LINK!

Skrevet

skjokomelk, rå potet, yougurt, rømme, jeg har halsbrann hele tiden og jeg prøver dette når ingenting annet hjelper, jeg startet med halsbrann fra dag en så jeg vet hvordan du har det. Prøv og ligg mest mulig på venstre siden.

Skrevet

har det samme selv og det eneste som hjelper er et glass melk...men ta en " neve" med sukker i hånda som du putter i munnen før du begynner å drikke melka...hjelper med en gang til meg hvertfall :)

lykke til :)

Skrevet

Love Hearts (etter tips fra noen her inne), funker meget bra... Melk og Link... Sistnevnte smaker forøverig dritt, så de spiser jeg bare i nøden,p

Skrevet

Huff det var tidlig...

Jeg hadde det også såpass tidlig, mest pga kvalme og konstant oppkast..2.trimester var passe OK og i 3. trimester har detkommet for fullt igjen. Kasteropp grønn galle om natten og føler hele halsen er et åpent sår.

Troddegaviscon var det eneste jeg kunne ta og det hjalp bare i 2 minutter.

Det som er best for meg er Novaluzid og å ligge på venstre side. Har ikke peiling på hvorfor, men det har vel noe på vinkelen av magesekken å gjøre????At det ikke kommer seg så lett opp av den da?? Ikke veit jeg, men det funker iallefall litt)

Novaluziden nøytraliserer magesyren og fungerer bra.

Lykke til da. Håper du slipper å plages hele svangerskapet! Halsbrann er FRYKTELIG.

Skrevet

Jeg hadde fryktelig halsbrann i starten, helt til jeg prøvde akupunktur. Hadde 3 beh på kort tid og vips: Halsbrann borte!!

Jeg klarer ihvertfall ikke å la være å spise brød og gjær, og melk hjelper bare der og da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...