Gå til innhold

Soppinfeksjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli gal her. Ferdig med Canesten 6 dagers kur for 2 uker siden(ble anbefalt den av jm), men tror dere ikke at den kom igjen. Har gått sånn hele svangerskapet - skikkelig plagsomt.

Noen som har noen gode råd til meg?

Er 37+2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt det akkurat som deg i hele svangerskapet helt frem til jeg prøvde kur med ecovag. Melkesyrekaplser, etter det har jeg ikke hatt sopp, tok den etter en canestenkur. Med en gang jeg kjenner noe ikke er som det skal der nede tar jeg en liten kur med melkesyrekapsler og det fungerer toppers:-)

Skrevet

Jeg sliter også med dette. Soppinfeksjon på soppinfeksjon gjennom hele svangerskapet denne gangen. Har vært igjennom 5 Canestenkurer og 2 Pevaryl-kurer (alle med både vaginalkapsler og krem) + selvsagt fulgt alle andre råd som å ikke bruke såpe nedentil, unngå intimbarbering, bruke bomullstruse, behandle mannen samtidig osv.

Til slutt ok jeg det opp med legen i uke 37-38 og fikk da en tablett som man får på resept og svelger ned med vann. Denne er til engangsbruk og i lav dose, og man skal være uhyre forsiktig med bruk av den i graviditet da store doser over lang tid kan gi fosterskader, men en liten dose er trygt. Tok i hvertfall den ene tabletten og ble mye bedre etter noen dager, men nå tror jeg jammen det er tilbake igjen! *oppgitt* Terminen er bare 3 dager unna, så rekker ikke noen ny kur nå uansett, får bare krysse fingrene for at det går bra...

Kan jo være noe av det jeg nevnte over har bedre effekt på deg enn meg da.

Skrevet

Jeg hadde forresten ikke noen hjelp av melkesyrekapsler heller...

Skrevet

Bare lurer...hva skjer dersom man har soppinfeksjon under fødselen da? Er det noe som kan skje eller? Jeg har også slitt med sopp..og tror ikke jeg ble helt kvitt den nå heller, etter å ha brukt canesten krem i mange dager...føler liksom jeg aldri blir kvitt den helt.

Skrevet

Sliter med det samme - ikke mer enn jeg har avsluttet en kur så er det på neste igjen..

Holder det sånn noenlunde i sjakk med melkesyretablettene Ecovag innimellom canesten kurene.

Har de siste gangene tatt den stikkpillen til canesten som er større enn de andre.. ikke den 6 dagers kuren men den en kjøper i kombinasjonspakningen.

Veldig fornøyd med den - for er et graps å bruke de over 6 dager, eller er det bare jeg som føler det?

Skrevet

Den tanken har streifet meg også. Også etter fødsel, når man blør og er sår/øm, er jo ikke så lett å ta en kur da spesielt ikke vaginalt. Noen som vet noe om dette?

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor og ta den 6 dagers kuren. Det gikk bort da, men ikke med den andre kuren. Men var stress likte det ikke..

Skrevet

Sliter med det samme - ikke mer enn jeg har avsluttet en kur så er det på neste igjen..

Holder det sånn noenlunde i sjakk med melkesyretablettene Ecovag innimellom canesten kurene.

Har de siste gangene tatt den stikkpillen til canesten som er større enn de andre.. ikke den 6 dagers kuren men den en kjøper i kombinasjonspakningen.

Veldig fornøyd med den - for er et graps å bruke de over 6 dager, eller er det bare jeg som føler det?

Skrevet

Har lurt på det samme selv. Er spesielt redd for å "smitte" babyen, men lege og JM sier jeg ikke må bekymre meg for det, så får vel tro på dem. Er også redd for å revne mer pga dette og at det skal bli enda værre renselse og sånt pga det, men hva kan en gjøre liksom når en har prøvd absolutt alt og ikke noe funker?

Skrevet

Æsj, jeg det har jeg også slitt med! For noe herk.

Men etter tips her inne fra begynte jeg på en Pevaryl-kur, etter lenge bare å ha brukt Canesten-krem. Det hjalp i hvert fall en stund på meg, har ikke hatt sopp på 4-5 uker. Men nå i det siste har det forsiktig begynt å melde sin ankomst igjen. Nå er terminen rett rundt hjørnet da, vet ikke om jeg gidder å gjøre noe med det.

Så er det tipset om å kokvaske bomullstrusene, og noen anbefaler olivenolje og yoghurt, ikke prøvd, men kan være forsøket verdt?

Det kjipe med å ha sopp under fødselen er vel at babyen kan bli smittet på vei ned gjennom fødselskanalen, og dermed igjen smitte mor under amminga, sånn at man i tillegg får sopp på brystvorta... Ikke veldig ønskelig.

Skrevet

Har legetime på mandag får høre med henne, så kan jeg gi en tilbakemeldig da :-)

Skrevet

Stemmer det..har ei venninne som fikk sopp på brystvortene. JM mente det var pga at hun hadde hatt sopp som babyen hadde tatt med seg.. Hørtes ikke noe godt ut, men hva skal man gjøre da..sliter med å få den kremen skikkelig utover og på alle plasser også når man har en stoor mage i veien..ser jo ingenting av hva man holder på med der nede. Huff..ikke noe lyst til å begynne med ny kur igjen..noe dritt hele greia. Prøver å skifte truse ofte, men det blir jo klamt og fuktig igjen med en gang i denne varmen og med all den utfloden som kommer. Håpløst!

Skrevet

Hei på dere!

jeg skriver ikke dette for å skremme dere, men for å informere.

Da jeg fødte for 6 år siden revnet jeg ganske mye under fødselen. Jordmor spurte meg etterpå om jeg hadde vært mye plaget med soppinf.- jeg er BOMBEsikker på at jeg ikke hadde noen infeksjon før førstefødte- årsaken var vel annen (har hadd infeksjon etter- og vet hva det er!! ikke hyggelig- men helt vanlig)

NÅ venter jeg igjen, og jeg vet ikke om det står noe om fødselen i i mine papirer- men i j.m samtalen nå- så sa j.m at jeg måtte være flink til å passe på hvis jeg fikk soppinfeksjon, da det KUNNE føre til mindre elastisitet der nede! Så om det er nærme termin, og dere ikke rekker å fullføre en kur, så tror jeg at jeg vil anbefale å begynne med kuren!

Ønsker alle lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...