Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 samboeren min har begynt å ha ett enormt sinne...han gjør små ting med gjevne mellomrom som gjør meg sjalu...som å sove over hos venninner etter en tur på byen osv...nå har jeg begynt å ta opp tingene med han...første gangen endte det med at jeg fikk en kul i panna...andre gangen fikk han beskjed om at han snart får valget mellom meg og henne...da tok han tak i meg og kasta meg i bakken. nå har jeg egentlig blitt redd for han. er jentungen slitsom og jeg merker at han blir sint, tar jeg heller over....virker ikke som hhan ikke angrer heller...jeg sov hos ei venninne den natta han kasta meg i bakken, dagen etter fikk meg melding om jeg hadde noe og si til det som skjedde kvelden før, som om det var JEG som skulle be om unnskylding. eneste han skrev var "unnskyld for at jeg dytta deg"....så skylder han på at jeg falt pga høye hæler på skoene mine...det er BULLSHIT! hadde vondt i skulderen der han tok tak flere dager etterpå...var heldigvis flere som så dette, ettersom det skjedde utenfor ett utested...nå tør jeg ikke ta opp noe med han, i frykt for sinne hans...men er det rart man etterhvert blir sjalu og kontrollerende, når han gang på gang skrus av tlf sin og sover borte?? problemene ler når han drikker, han har lovet og drikke mindre og det har fungert en stund, men nå er altså ting verre enn noen gang! er han en av de typene som er voldelige om aldri kommer til å forbedre seg? har pratet med eksen hans også. hun sier at han var fryktelig sint da de også var sammen, men at han heller gikk løs på speil og gjenstander. rørte aldri henne, selvom hun av og til ble så redd at hun bare løp fra han....Hun har nå rykte på seg for å være sjuk i hue sitt, men skjønner etterhvert at det er han som har drevet henne til å bli sjalu og kontrollerende.......
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Ikke ofte jeg ber noen gå fra mannen sin, ingen forhold er helt perfekt og gjennom et langt samliv vil man før eller senere møte på små og kanskje større problemer og konflikter en må jobbe seg gjennom som par.. Men nå sier jeg det: KOM DEG VEKK FRA DENNE MANNEN! Du kan aldri ha et likeverdig forhold til en mann du er redd.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Hallo? Er dette noe å lure på...? Om du ikke ser svaret selv ved å lese innlegget ditt så....
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Han er voldelig mot deg og vil ikke inrømme det, snur det slik at det skal være din feil og du ser ikke det? Kom deg bort og ta vare på deg selv. Han er utro mot deg han er voldelig mot deg, hva skal du med han? Og når du i tilegg vet at det var slik i hans andre forhold også hvordan kan du da tro at det noen gang skal bedre seg?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 KOM DEG VEKK NÅ .Det kommer bare til og bli værre .
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 Du har barn, og barnets behov er viktigere enn dine - FLYTT!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Har vært i gjennom dette selv, akkurat det samme opplegget..Kom deg til helvete vekk sier jeg!!! Vet det er vanskelig, men jo fortere du kommer deg vekk jo bedre! Skal love deg at om det går langt nok, så kommer du til å slite i mange år fremover og det kan lett tære på nye forhold til en annen/ny partner også. Jeg forlot han etter 5 år og det er nå 6 år siden..jeg sliter enda pga dette og det ødelegger mye for meg og min nåværende samboer. Han er verdens snilleste og mest fantastiske mann, men jeg kjenner jeg blir redd og engstelig om han har en dårlig dag og evt hever stemmen litt..han gjør jo absolutt ingenting galt, men jeg sliter med det. Vet ikke om jeg noen gang kommer til å bli kvitt det problemet jeg har.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Om du velger å bli så er du en barnemishandler..Mannen er foreløbig bare konemishandler, men lar du ungen gå gjennom en oppvekst med vold i hjemmet er du barnemishandler..Hverken mer elle rmindre..... Dra nå og la mannen din bli voksen og få hjelp... Du har det enklere med bare deg selv og ungen og passe på, om du ikke skal passe på mannen og hans temperament også. hilsen ei som har sett hvordan barn blir påvirket av vold i hjemmet,-selv om den var "skjult" for de...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 Selvsagt kommer han til å slå igjen, det er bare et spørsmål om tid. Du kan evt be han gå på sinnemestringskurs, evt gå først på samlivskurs. Kanskje ser han det selv dersom en utenforstående påpeker hva som er sakens fakta. Da har du i så fall prøvd ditt... Du har et barn som er viktigere enn han. Og ditt eget selvbilde er viktigere enn han. Tror du skal vise deg såpass tøff og kreve respekt (= han forstår at du mener alvor). Tåler han det ikke så pakk sakene og stikk. I neste omgang er det ungen det går utover. Det går allerede utover ungen din, det verste for en unge er visstnok å se far banke mor, verre enn å bli slått selv. Verdt å tenke på? Fylla er ingen unnskyldning nei... Hvorfor tror han at han er så spesiell at du skal finne deg i hans humørsvingninger og (unnskyld meg) åpenbare utroskap? Ha selvrespekt og krev respekt, alt annet er idioti...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #10 Skrevet 6. august 2009 Ja, det gjør han. Det er 100% sikkert. Han har ingen respekt for deg, og det er veldig farlig. Kom deg vekk! Om du ikke er sterk nok nå, så gjør det for barnet ditt sin skyld. Hvis ikke svikter du ham/henne. Ta kontakt med krisesenter om du ikke har noe sted å dra til. Du har ikke noe valg lenger, så planlegg hva du skal ta med deg, og kom deg vekk. Klem fra en som har vært der.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #11 Skrevet 6. august 2009 Jeg ville reist, lagt igjen et brev og sagt at jeg kom igjen på to betingelser. A) At han deltok på sinne mestringskurs før du flyttet tilbake At han oppsøkte fastlegen den dag i dag for å få langtidsbehandling hos psykolog. C) At han ALDRI rører alkohol igjen. Nå er det opp til han. Ps. Jeg ville nok også ha reist å anmeldt volden han har utsatt deg for. Du har vitner, venninner og familie på at du har blitt utsatt for dette. Det vil hjelpe deg og barna dine i en barnefordelignssak. Du vil vel ikke at barna dine skal være mye sammen med denne mannen alene?!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #12 Skrevet 6. august 2009 Du bør samle bevis da og anmelde ham. Han kommer faktisk til å få rett til samvær med ungen hvis du går fra ham siden det er deg han har vært voldelig mot og ikke ungen. Så du må skaffe bevis på at han er såpass ustabil at han kun kan ha samvær med tilsyn.
Ronja&Odin Skrevet 6. august 2009 #13 Skrevet 6. august 2009 hun er da vel for fadern meg ikke noen barnemissahndler ofrdi hun elsker den hun er sammen med, og det ikke er det letteste valget i verden og gå fra han... det er faen meg det drøyeste jeg har hørt... når det er sagt, så syns jeg du skal snakke rolig med han og forklare hva du føler og mener.. si du kommer til og gå fra han hvis ting ikke blir bedre, fordi du ikke vil barnet ditt skal vokse opp i et slikt hjem... barn har ikke godt av at mamma og pappa krangler hele tiden, og hvertfall ikke hvis pappa slår mamma... så tenk på ditt og barnet ditt sett beste, og ta det fra der=) ønsker deg masse lykke til fremover...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #14 Skrevet 6. august 2009 Hun har ingen beviser på at han er voldelig mot henne. Derfor kan det godt henne det er han som får ungene og hun som får samvær og må betale bidrag.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #15 Skrevet 6. august 2009 heldigvis ikke han som er faren til jenta mi. så stikker jeg, slipper vi å ha noe med han å gjøre...men en vanskelig, for har det bra ellers...bare når han er alt for full slikt skjer, men sier litt det egentlig...for jeg har sagt at han må kutte drikkinga hvis han skal være sammen med meg...bare tøft å ta steget ut...har en kamerat jeg og jenta mi kan bo hos..er like før han kommer selv og pakker sakene mine:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå