Gå til innhold

Leser dere bruksanvisninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesielt da på medikamenter ol før dere tar dem første gang?

Bare tenkte litt på den debatten om f.eks p-piller som så ofte svikter og sånt. I bruksanvisningen på slike står det faktisk at diare, oppkast ol gjør at de ikke er like sikker lenger, men virker som få er klar over det? Eller mange spør om de kan bruke Ibux som gravide, en kjapp titt i bruksanvisningen vil fortelle at det ikke er tilrådlig med mindre lege sier noe annet.

Sånn bare for å nevne noe.

Jeg leser alltid bruksanvisnger, men det er faktisk like mye fordi mannen og jeg synes det er morsomt å lese igjennom mulige bivirkninger, er helt utrolig hva som dukker opp der til tider, hehe... F.eks er en mulig bivirkning av Paracet å få hodepine...hmm..ja, var jo derfor jeg tok dem i utgangsunktet liksom ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jupp leser alltid gjennom uansett hva det er:)

(men noen ganger mer nøye enn andre ganger:P)

Skrevet

Gjorde ikke det før, men etter jeg ble gravid leser jeg alltid nøye gjennom alt :)

Skrevet

Jeg leser alltid bruksanvisninger:) Spes når det gjelder medisiner, da leser jeg alltid pakningsvedlegget:)

Skrevet

leser alltid bruksanvisningene.. Og tar vare på dem til senere.. Putter ikke inn noen medikamenter jeg ikke vet bivirkningene på.

Skrevet

Medikamenter sjekker jeg på felleskatalogen.no før jeg bruker dem, er stort sett mer utfyllende info der.

Skrevet

Jeg leser også gjennom bruksanvisningen hver gang jeg får utskrevet medisin. Også mest for å lese om de forskjellige bivirkningene.

Skrevet

Jeg leser alltid pakningsvedlegg på medikamenter ja! Jeg vil vite mest mulig om hva jeg putter i meg og jeg vil vite hva slags bivirkninger jeg kan forvente meg.

Jeg kan forstå at folk ikke leser bruksanvisninger på ting de har brukt i årevis, sånn som hodepinetabletter, men det er faktisk en veldig god vane å legge seg til når en er gravid! Siden jeg var godt bevandret på bim før jeg ble gravid så visste jeg heldigvis at jeg ikke skulle ta ibux.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...