Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag... noen som vet hva det kan være?? Har ikke noe mer eller mindre utflod enn vanlig. Litt klarere kanskje, men lukter som sæd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her! Trodde kanskje at det bare var noe jeg innbilte meg, men da er vi i hvertfall to om det... Ikke bare i dag forresten. Jeg synes jeg går rundt og lukter sæd stadig vekk :-S

Skrevet

Godt å høre... kan ikke huske at jeg opplevde det med mine to andre barn... Noen som vet hva det kan være, hvorfor det er sånn??

Skrevet

Syns jeg leste et sted at fostervann gjerne lukter som sæd, kanskje dere lekker litt? Men sjekk det opp, jeg er usikker :-)

Skrevet

Sånn er det her og. Søtlig sædlukt. Har også hørt at fostervann lukter sæd, men trusa er jo ikke spes. våt, bare litt utflod liksom. Har vært sånn i mange mnd. hos meg.

Skrevet

Oi, fostervann, ja.... Har faktisk tenkt tanken, men har slått det fra meg fordi... ja, jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg har stusset litt over mengden med utflod. Bruker truseinnlegg hver dag, og har til og med gått opp til en ganske stor størrelse. Blir ganske vått enkelte dager, mens det andre dager ikke er noe som helst. Trodde kanskje at jeg var blitt litt inkontinent, for det er rimelig tyntflytende, men det lukter ikke urin av det heller. Har liksom tenkt at det må være utflod, men nå blir jeg plutselig usikker på om jeg bør få det undersøkt. Jeg er forrsten i uke 37, så det er jo ikke helt usannsynlig at det kan være fostervann nå. Men det må da være et par uker siden jeg syntes jeg kjente denne "sæd"-lukta første gang, og det er i såfall på tide å få det undersøkt. Hmm....

Skrevet

Da ville jeg ringt føden rett og slett! Bedre med en sjekk for mye...

Skrevet

Jeg har venninner som har lekket fostervann, men de fikk beskjed om ikke å bekymre seg, fordi man laget mer (?).

Tror det er vanlig at utfloden lukter annerledes når man er gravid, og at man har mer av den.

Skrevet

Det var rart det da, at de ikke skulle bekymre seg. Da jeg lakk fostervann, ble jeg lagt inn på sykhuset med strengt sengeleie (eneste jeg fikk lov til var å gå på do og dusje), ellers bare ligge. Måtte det for faren for betennelse eller at ungen kom tidlig. Noe han gjorde allikevel da!

Jeg ville ha sjekket det.

Skrevet

Jeg trodde jeg lakk fostervann fordi jeg hadde veldig mye helt tynn utflod (som vann) som luktet søtt og sæd aktig. Men det var altså ikke det. Jordmor forklarte at bak livmortappen kan det samle seg opp utflod som kommer ut alt på en gang når man bøyer seg osv. Mange som forveksler dette med fostervann vistnok.

Skrevet

Jeg fikk tydelig beskjed at lukter utfloden som sæd,så lekker man fostervann.Det skal det ikke gjøre.Da er er der en åpning nedentil og kan få infeksjoner osv.Må da til legen sa hun!!

Skrevet

samme her, kommer og går

Skrevet

Hm... Da tror jeg at jeg skal nevne det til legen min i morgen.. For min utflod har forandret lukt og til tider er den helt blank så jeg ikke ser den nesten... Den minner om sæd lukt også... Hm... Bra at dere tok opp dette synes jeg..

Kan skrive her inne om det legen min forteller i morgen jeg:)

Skrevet

Da har jeg nevnt det til legen min. Han sa at det ikke var fostervann og ga meg samme beskrivelse som "FruLykkelig" har skrevet ovenfor.

Det er normalt at utfloden forandrer seg. Så jeg slår meg til ro med dette.

Skrevet

Jøje, har aldri sett at denne problemstillingen har vært oppe her i det hele tatt før--- Godt at den kom nå, for det er samme her hos meg. Har reagert på det i noen dager nå og syns det var veldig rart.... Skal til jordmor i morgen, og kan sjekke jeg også. Selv om de fleste her virker som om de får slapp-av-og-det-er-ikke-farlig-beskjeden ;)

Skrevet

Hei:) Jeg har i noen dager hatt ekkel lukt av utfloden. Tenkte ikke noe spesielt over det, men når jeg var hos jordmor igår, mente hun at jeg skulle inn til sjekk. Så jeg ringte føden, og de sa også at jeg burde komme inn samme ettermiddag. Fikk full sjekk med ultralyd og underlivsundersøkelse, samt sjekk av hjertelyd og aktivitet på babyen. De sjekket at det var nok fostervann, og at alt så normalt ut med fosteret, samt sjekket urinprøven min, og sendte til dyrkning. Både den og prøve av utfloden min. Legen mente at jeg kanskje hadde urinveisinfeksjon, og burde da settes på antibiotikakur. Pga at en uvi kan starte for tidlig fødsel. Så jeg føler at jeg ble tatt skikkelig seriøst på dette, og det var liksom ingen tvil på at jeg skulle inn til kontroll. Selv om det ikke var fostervann i mitt tilfelle, så kan jo også en uvi starte for tidlig fødsel. Evt føre til nyrebekkenbetennelse, dersom den får "herje" ifred. Så jeg ville ihvertfall spurt jordmor, evt ringt føden jenter :o)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Hva lukter egentlig sæd da? Hehe, det begynner å bli en stund siden sist runde i høyet, merker jeg, for jeg husker ikke :-) Jeg har merket at jeg lukter litt merkelig jeg også, og klarer ikke helt å bestemme meg for hva det egentlig lukter...

Skrevet

Hei eelis+ guttespire: Hvis du lurer på hvordan sæd lukter kan du jo gå og knuse et egg og så lukte på eggehviten! Jeg synes eggehvite og sæd lukter det samme,om jeg ikke husker feil:)

Skrevet

he he litt humor her også, den med eggehvitten var god da,, har jeg aldri trenkt over,, men når vi snakker om det har jeg også lagt merke til en litt søtaktig lukt, som har kommet nu i det siste, er 30+ nå, hadde også en del lekkasjer , dro og fikk det skjekket, og jordmor sa at hvis hodet ligger ned og er festet ville men kanskje få en liten skje av og til, men hvis hodet er oppe ville det kommet masse på en gang hvis det hadde vært vann avgang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...