Gå til innhold

Mage allerede??


MerraSomGår

Anbefalte innlegg

Hellu!

 

Jeg har termin den 13. april. Og allerede har magen min blitt stor. Jeg er vanligvis slank, med litt mage, hehe. Men nå er det virkelig forskjell. Helt nederst går den skikkelig utover!

 

Om jeg gikk med inntilsittende gensere hadde det vært tydelig for all verden at jeg var gravid. Bare at jeg er 1 måned på vei, ikke 4, som det ser ut til.

 

Hvordan er det med dere? Har dere fått mage?

 

Jeg tror kroppen min reagerer fort på graviditet. Testen var positiv fire dager før mensen skulle komme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det akkurat likt!! Det er første gang jeg er gravid og er helt flat til vanlig, nå strutter magen og jeg er bare 4+2!! Føler veldig for å gå i baggy klær. Fikk også sterk positiv test uten morgenurin 4 dager før forventet mens. Vet ikke om det har noe å si da men detta er annerledes enn jeg hadde trodd :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat seks uker idag og merker at magen står mer ut enn til vanlig. Er slank, med litt ekstra på magen, så tror ikke andre merker det enda. Sliter med mye luft i magen, så magen er nok bare oppblåst. Ikke så lett og holde inn magen, og nå vil jeg det ikke heller;) Kommer nok til å fortelle det til mamma og pappa i helgen, for jeg tror magen kommer tidlig. Er ikke veldig høy heller. Gleder meg:)

 

I tillegg har kvalmen virkelig kommet nå, spesielt morgen og på kvelden. Begynte å merke det forrige uke, men nå er det ille:( Men sånn er det nå bare, og det går vel over etterhvert. Har dere merka noe til kvalme eller andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker bare tretthet foreløpig men antar at kvalmen kommer snikende etterhvert.. Det er vel vanlig at den kommer for fullt i uke 6, som du er nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den trettheten har jeg merka mye til;) er det deres første eller? Det er ihvertfall vår første, så jeg har aldri vært borti det her før. Det er jo veldig spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vår første ja, er kjempe spennede! Kalrer jo ikke få konsentrert meg om så mye annet enda :) Gleder meg nesten til jeg begynner å kjenne flere symptomer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 6 uker på vei, og magen min har est ut den siste uka..Virker som om jeg er skikkelig oppblåst. Hvis det fortsetter slik, så kommer jeg til å bli skikkelig svær.Min test var også veldig positiv 4-5 dager før mensen skulle komme..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hay alle sammen...

 

Det kan godt hende kroppen reagerer på graviditeten, men jeg tror det mest er luft i magen. Jeg fikk stor mage i forje men mista den etter noen uker. Var bare luft og treg mage, men vi er forskjellige alle sammen..

Men har ej venninne som hadde kjempe stor mage i 3måndte, men ungen hennes veide også 5 kg ved fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ganske stor mage fra uke 8 sist, men da var det to (pluss at jeg hadde barn fra før) 12 uker på vei gikk det ikke å skjule lenger:)

 

Et symptom er oppblåst mage. Så det er helt normalt. Det går seg til igjen og så begynner etterhvert magen å ese ut pga baby. Ser ut som jeg er 5 mnd på vei selv...ikke 5 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gravide får jo lettere luft i magen, men at vi har babymage allerede nå er faktisk umulig om vi så hadde firlinger i magen. jeg er 5+3 idag og så spiren igår, da faktisk hele egghulen var 0,4 cm. altså fint lite å få kul av, hihi :D

og den egghulen var helt perfekt visstnok.

 

husker jeg lærte på studiet at det ikke er fysisk mulig å se/kjenne en gravid-mage før etter uke 10, aller helst uke 12 pga livmoren ligger bak skambenet frem til da, og alt annet er luft i tarmene og væske i kroppen, pluss at man får slappere holdning og legger på seg 1 kg eller 2 første trimester. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det stemmer at embryoet var 0,4 cm i uke 5+3 hjelper det nok fint lite om det så er 8-linger der i uke 4, man får ikke MAGE før alle 8 er minst 2 cm hver, og da skal kjerringa være TYNN også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja husker jeg syntes jeg var grådig stor sist. Greit man har barn fra før men likevel! Var jo ikke så rart da, for livmora mi hadde jo krabbet seg godt opp. Var 2-3 fingre under navlen i uke 13! Men så var det nå to der da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor mage tidlig har vært et "problem" for meg også tidlig i svangerskapet, både i dette og i det forrige. Så det ser nok ut som at jeg bare blir fort stor.

 

Det er nok mye oppblåsthet i starten, men problemet blir jo det samme - VANSKELIG Å SKJULE!!!

 

Så vi forteller det til familien i morgen, og så baller det nok bare på seg med venner og jobb de neste ukene. Like greit å bare være ærlig og kunne "slippe magen ut", enn må måtte jobbe med å skjule den. Det ikke særlig behagelig heller å holde inne en mage som vil ut, eller hva?? :) hehe

 

Jeg gleder meg til alle vet det, så jeg kan bare strutte så mye jeg bare orker!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...