Gå til innhold

Millere - hvordan går det med deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nevnt i går er det godt å få informasjon fra noen vet hva det dreier seg om og som klarer å formidle det på en fin måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Formen stiger, har vært feberfri et døgn nå. Har tatt tamiflu siden tirsdag ettermiddag så den er nok hjelperen:)

Er fremdeles temmelig slapp og skal ikke så mye til før jeg faller sammen. Prøvde å rydde litt på kjøkkenet i stad(klør etter å gjøre litt etter tre dager i senga), men så bar det rett til sengs igjen. Må bare innse at det tar noen dager før jeg er over dette. Mannen min, som ikke har tatt tamiflu, er i form nå - det tok en uke for han. Men likt for oss begge er at vi har vært veldig slappe og slitne-kan sove døgnet rundt.

Det som er litt bekymringsfullt, og som man er ekstra på vakt for gravide, er infeksjon og da i lungene (lungebetennelse). Infeksjonsverdien min er fremdeles stigende, ble litt overrasket i dag på legevakta da jeg fikk konstantert fortsatt stigning til tross for at formen min tilsynelatende er bedre. Nå ligger den på 59, ikke fryktelig høyt, men for høyt i forhold til normalen (uner 10). Så har fått streng beskjed om å følge med, stiger feberen er det rett på legevakten. Samt at jeg må prøver å hoset opp slim...Det er lett for oss gravide at slimet samler seg nedi lungene pga plassmangelen. + at man som syk bare blir liggende, og det er også en uting for å få opp slimet.

Så må rett og slett være på vakt de nærmeste 2-3 dagene mtp. det.

Gleder meg til dette er over. Ikke noe gøy. Har dessuten et par tusen ting som skal være gjort før terminen om 3 uker...

Skrevet

Uff, føler med deg Millere. Ikke noe kjekt å være syk på den måten, spesiellt med tanke på hvor stort fokus denne infeksjonen har fått i media! Og pluss at man er gravid og at alle forhåndsregler da må taes! Godt å høre at du blir veldig godt fulgt opp i allefall!

Ville bare nevne for deg, mtp din bekymring angående CRP-stigningen din.. CRP er jo et akuttfaseprotein som stiger når man har en infeksjon i kroppen. Det stiger veldig mye når man har en bakterieinfeksjon. Og litt, eller evt ingenting om man har virus. Finnes selvfølgelig mange unntak, men det er da den generelle regelen.

Poenget mitt er at dette proteinet har en viss treghet i seg. Så det at den fortsatt stiger i dag, selv om du i dag føler at du er på bedringens vei ikke trenger være noe unormalt. Du skal jo tilbake å ta ny prøve i morgen, og om formen din er enda bedre vil den nok ha gått tilbake da, mest sannsynlig.

Er ofte man ser, når det taes prøver så ofte som hver dag, at det ligger en liten treghet i det sykdommen hos folk snur til det bedre!

Tenk deg at din form er som et tog på en berg og dalbane. Der første vogn tilsvarer sånn du føler deg, og den siste vogna viser infeksjonsverdiene i blodet ditt som de måler. Når du er på vei opp bakken, og er kommet opp mot toppen, så er enda blodverdiene i bunn av bakken!

(Hehe, der kom pedagogen frem ja... Ikke meninge å undervurdere forståelsen din... Blir bare så revet med når jeg skal forklare noe....)

Ville bare prøve å berolige deg litt... Håper du heller kan bekymre deg om de par tusen tingene du skulle ha gjort;)

God bedring!! :)

Skrevet

Bra! Takk! SOm du kanskje så etterlyste jeg helsepersonell her som kanskje kunne forklare meg dette med crp (du jobber kanskje innen helsesektoren). Så da håper jeg den synker snart. Skal ta en test, om ikke i morgen, så ila helgen (så lenge formen er stigende) bare for egen trygghet - og forhåpentligvis har den sunket da...

Så skal prøve å bekymre meg mindre over crp, mindre over alle gjøremålene (mannfolk har en missunnelsesverdig tendenes til å klare å koble ut sånt ved sykdom, ikke jeg nei...., men bare roe ned noen dager til i håp om å bli helt frisk...:))

Skrevet

Er det ikke fint når dette forumet kan brukes til å informere på en fin måte?

Skrevet

Ja, jeg såg den tråden etterpå.

Må bare si at jeg tror det er bra at folk kan lese om deg og hvordan det går for deg, (jeg er ganske sikker på at det går riktig så bra).

Greit at noen har vært gjennom dette, det vil nok komme flere av oss som også må gjennom denne influensaen. Og da er det en stor trygghet å tenke tilbake på deg og at det gikk bra med deg, og at det er det som er det normale!

Media er en stor stygg ulv i denne sammenhengen her! De trekker kun frem ytterpunktene, og klatter gjerne på enda mere krydder. Frykt er vel det som selger mest... Og det benytter de seg av! Veldig synd!!

Skrevet

God og høre formen er bedre:)

Dette angående CRP som nevnt kan jeg bekrefte også, så dette vil nok bli bra skal du se:) Av erfaringer får man aldri feks antibiotika av lege ved forkjølelse med mindre CRP er på over 50, så denne kan fort synke igjen:)) Selv om dette er litt anderledes.

Du får holde oss oppdatert Millere:)

Og husk, riklig vann, hoste opp, og ikke ligg helt flatt ;)

Skrevet

I will.

Drikker vann som aldri før...Og i natt sov jeg på skrå, hadde dandert dyne oppover veggen. Gikk faktisk greit det også.

Men er tett i nesen i kveld og det er litt ubehagelig, når man allerede har litt pustebesvær (forhåpentligvis og helst grunnet babys sin størrelse og ikke lungene), men da med tett nese blir ting litt mer ubehagelig. Har spylt inn litt saltvann og skal legge meg med hode høyt som i går så går vel denne natten også.

Godt noen har blitt beroliget mtp svineinfl. Det er tross alt og stort sett en vanlig infl. Jeg tror det viktigste er å ha lav terskel vedr å kontakte lege hvis man er gravid. Slik at man rekker å komme i gang med tamifluen innen 48 timer!

Skrevet

Så bra at du føler deg bedre!!! :-) Håper du klarer å la tanker om husarbeid ligge og bare slappe av de neste par dagene og komme deg helt til hektene igjen. Klem!

Skrevet

Godt å høre det går bedre med deg og at blir fulgt godt opp. God bedring videre:-)

Skrevet

godt å se at ting enda er bra med deg, så håper den crp` en ikke stiger mer... som gizmo skriver så er det godt å se at de følger deg så godt opp!!

Skrevet

Hei!

CRPén har halvert seg (testet i dag), og jeg har tatt siste tamiflu nå. Formen er mye bedre, sliten enda - men det kan være vel så mye svangerskapet. Skal nok ta det med ro et par dager til, hente meg litt inn...

Så, jeg er et godt eksempel på gravid person som kom seg FINT i gjennom svineinfluensa. At jeg begynte på tamifluen tidsnok hjalp meg nok en hel del:)

Skrevet

Så flott å høre at du er bedre :-) Bra du skal ta det rolig i dagene fremover!

Klem!

Skrevet

Kjenpebra å høre at du blir frisk! Nå må du bare kose deg og ta vare på deg selv sånn at du får ladet batteriene til småen kommer om en kort stund:)

Skrevet

Det var veldig godt å høre. har tenkt mye på deg. God bedring videre

Skrevet

Så bra at verdiene synker og at formen stiger :)

CRP`en kan ha en tendens til å henge litt igjen når medisinering starter. Tar litt tid før det slår ut på målingen at den går ned. De hvite blodlegemene man får forhøyet ved infeksjon synker fortere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...