Gå til innhold

Gjerrig! "Hun skal jo uansett samme veien"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg skal faktisk den veien uansett, at jeg får selskap i bilen er bare koselig. Spør AAAALDRI folk om de ikke kan betale bensinen sin, herregud..

Hvis de ikke hadde vært med hadde jeg hatt samme utgiften, liksom. Syns DERE er ekstremt gjerrige som syns det er greit å kreve passasjerer for penger på en strekning dere skulle kjørt uansett..

Glad jeg ikke har så tilbakestående venner:ø))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde hverken krevd eller spurt selv, men gitt hvis jeg var passasjeren. Evt kjøpt noe fint/godt hvis det blir en fast avtale om å sitte på.

Skrevet

Hadde ikke krevd, men syns det er normal høflighet å tilby seg hvis det er snakk om ofte.

Skrevet

Når passasjerene mine tilbyr seg å betale så sier jeg alltid "det går bra" med mindre jeg har utrolig lite penger igjen :) Jeg syns liksom ikke det koster meg noe at de sitter på, det er så utrolig koselig å ha noen å prate med syns jeg...

HI:)

Skrevet

Jeg har ei venninne som sitter på til jobb hver dag, betaler ikke, men spanderer god mat og drikke og en helaften på oss innimellom som takk.

Men nå har plutselig andre på jobb begynt å forlange at jeg skal kjøre små omveier for å ta de med, får meg ikke til å si nei, men er rimelig irritert :(

Skrevet

Hvis det er regelmessig syns jeg man skal dele på det. Sånn som samboern min pleide å sitte på med kolegaen sin til jobb så og si hver dag istede for å ta toget. Da betalte han halvparten av bensinen. Det var jo ikke rettferdig at vi skulle spare masse tog utgifter mens kolegaen skulle ha like store bensin utgifter!

Men med en enganstilfeller gjør vi det ikke sånn. Vi gjør jo vennene våre tjenester innemellom også, så det går opp i opp:-p

Skrevet

Nei jeg gidder ikke kjøre småveier for å hente folk jeg da.. Jeg plukker opp de som er på "veien" .. Hvis f.eks noen bor en omvei på 15 min gange fra der jeg kjører forbi så kan jeg hente de om de går til møtepunktet..

Føler jeg får mye gratis kaffe av passasjerene mine da.. Jeg går liksom aldri ut av bilen før jeg er fremme :-p

Skrevet

Jeg har totalt sluttet å være taxi for venner og venninner. Noen var grei og slengte penger i den lille rommet mellom setene.

Men andre betalte ikke en krone, tør ikke spørre om penger heller. Noen lot meg sitte og vente i bilen før de gadd komme...nei taxi dagene er over..

Pluss jeg ble lei og ikke ha friheten til å kjøre hvor jeg vil og når jeg vil.

Nå har de alle biler selv så det er ikke noe problem.

Skrevet

Vi krever aldri vennene våre for penger når vi skal på fest, for vi skal jo alltid kjøre dit likevel.Men når det er sagt så hadde vi ikke alltid trengt å kjøre hver eneste gang hvis det noen ganger var andre som tilbudte seg det. Vi bor sånn til at kollektivtrafikk er uaktuelt og taxi kan man bare drømme om å få midt på natten, så da safer vi heller for å komme oss hjem igjen på natta med at en av oss holder seg edru og kjører. Klart du kan si det er vårt valg å "safe" på å komme oss hjem igjen. Men det er jammen mange heldige venner som slipper å tenke på det når vi er på festen og som jeg merker at det snart hadde vært naturlig om kjørte selv en gang og at vi satt på.

Skrevet

Gubben kjørte til og fra skolen hver dag i 2 år. Det var 30 min hver vei... Omtrent hver dag de to årene hadde han folk som satt på men som aldri betalte noe som helst... Det synes jeg er for drøyt! Men en gang i blandt gjør ingen ting :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...