*Rutletutt* Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Fant oppskriften i går og den hørtes så SINNSYKT god ut;o) Noen som har laget den eller smakt den? Oppskrift: 16 stk Oreo kjeks (2 pk) 125g smør 200g kokesjokolade 400g usukret kondensmelk Pynt: 8 stk Oreo kjeks 200g kokesjokolade 100g valnøtter Finmal kjeksene i en food prosessor. Bland med smeltet smør. Press kjeksblandingen i bunnen på en liten bakepapirkledt langpanne som er 20x30 cm. ha kondensmelk og hakket sjokolade i en plastbolle. varm opp i en mikro en liten stund, til sjokoladen er smeltet. Rør blandingen jevn og fordel over kjeksbunnen i langpannen. Til pynten hakkes kjeksene, valnøttene og sjokoladen opp i store biter og drysses over kaken. Stekes midt i ovnen ved 175 grader i 15 min. Avkjøl kaken i kjøleskapet. Del opp kaken i små biter med en skarp kniv. Oppbevares kjølig.
♥tre små hjerter♥ Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 vet du,jeg lager oreo kake,men den er ikke i samme stil som din oppskrift,men den du skrev ned nå,så jo også god ut...men hvis du går på bloggen min http://monja-wwwsofiesverden.blogspot.com der står det oppskrift under herlig helg med herlig kake, og under der igjen er det bilde...en litt lettere variant føler jeg..men sinnsyk god:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå