september.gull. Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Er så mange tester å undersøkelser... men hva har dere oppfattet som virkelig det beste???
Gjest Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Jeg har prøvd ulike og opplever Britax sin som den beste av de jeg har prøvd, og er faktisk litt overrasket over at så få andre ser ut for å sette pris på denne. Har inntrykk av at de fleste kjøper Maxi Cosi fordi denne veier lite og ser veldig nett ut(?) og den er fin også, men skal man ha en stol som en nyfødt baby ikke synker sammen i er Britax'en den eneste jeg har forsøkt som fungerer. I tillegg har den 5-punktssele som jeg anser for å være mer sikkert og greit når babyen blir større. Dette er jo en smakssak da, og jeg var veldig fornøyd med både acta og når vi lånte maxi cosien før vi kjøpte britax til minstegutten, da var det ikke tvil om hvilken jeglikte best ;-)
september.gull. Skrevet 6. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2009 Da holder du en knapp på Britax... men er det base til denne? hva er best med,eller uten base? Når du sier synke sammen,da tenker du småbarn i forskjellige seter?..og større barn... hva tenker du på da? 9 kg..? å lenge kan Britax setet brukes?
Gjest Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Du får den med base ja og funker vel best med det. Med synke sammen tenker jeg på nyfødte, dvs 0-6/8 uker sånn ca, og med større babyer tenker jeg på mer mobile babyer som er 4-5 mnd + og lettere kan sno seg ut av seler. Britax setet, som de fleste andre babyseter, kan brukes opp til 13 kg, men rent personlig foretrekker jeg å bytte til nr 2 sete når de er 7-9 mnd gamle. Nr 2 setene står stødigere og barnet sitter da høyere oppe slik at de gjerne trives litt bedre i bilen.
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Vi hadde Britax sete til eldstejenta da hun var baby, og var veldig fornøyd med det. I går var jeg og kjøpte samme type sete (Britax Baby-safe Plus) til babyen i magen (ville ha nytt for det gamle var ikke mulig å bruke med isofix). Fikk både sete og iso-fix base for under 2000,- kr så var jo ikke så avskrekkende dyrt heller.
Sugar&spice<3<3 Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Kan jeg spørre hvor du fikk kjøpt det så billig? der vi har sett på det kommer det på over 300 med isofix base..
augustbaby:) Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Vi har også kjøpt Britax sete med base, har ikke fått tatt dette i bruk enda, men virker som et veldig bra sete. Vi betalte 2600,- for sete og base. På butikken vi kjøpte dette fikk vi beskjed om at dette var en testvinner...
milva76 Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 I vår vennekrets er erfaringen den at babyen virkelig synker sammen i Britax! Maxi Cosi har en flatere, mer liggende stilling med babyinnlegget. Vi er superfornøyde med Maxi Cosi med base. Vil nevne at vi har Britax FixWay (i setegruppen man går over til etter babysetet) som sete til storesøster på 2,5. Det er et bakovervendt Isofix-sete der man bruker Britax-basen, dvs den samme som til babysetet til Britax. Vi har vært i en stor kollisjon med jenta vår med dette setet og hun kom fra det uten en skramme. Vi valgte selvfølge derfor likt setet etter ulykken (sete MÅ byttes etter kollisjon og dekkes av forsikringen). Hadde ikke storesøster benyttet basen nå, så kan det hende vi hadde forsøkt Britax Baby Safe Plus. Likevel tror jeg jeg hadde holdt en knapp på Maxi Cosi på grunn av liggestillingen.
september.gull. Skrevet 6. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2009 Graco sitt sete..? har noen hørt godt /vondt om det? viktig med et sikkert sete i eventuelt kolisjon.
venter odelsgutt i august Skrevet 6. august 2009 #11 Skrevet 6. august 2009 Vi har gått for Graco med base, koster 2000 med basen. I alle testene jeg har lest kommer graco helt i topp på listene. Ikke alltid på topp, men har et veldig bra gjennomsnitt:-) Har ikke fått tatt det i bruk enda, men det er ikke så tungt som mange andre og ikke minst gangske rimelig! Jeg har også kjøp med reisetrille som man man bruke til setet i starten og som vanlig trille etterhvert (opp til ca 3 år) Kjempesmart når man skal småturer i butikken ect. Vogna legger man sammen og åpner med kun en hånd og setet smetter man like lett på som på basen. Genialt sa samboern min når han så løsningen:-)
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 6. august 2009 #12 Skrevet 6. august 2009 Har kjøpt maxi cosi m base, hørt mye skryt om den fra andre:)
Tyren78-09+12 Skrevet 6. august 2009 #13 Skrevet 6. august 2009 Vi har kjøpt Maxicosi bilsete. Har hørt veldig mye skryt av dette fra kjentfolk som har hatt det, og hun i butikken anbefalte det så absolutt. Dermed var valget enkelt for oss med null peiling i utg.pktet.
Tyren78-09+12 Skrevet 6. august 2009 #14 Skrevet 6. august 2009 http://forbrukerportalen.no/produkter/10568/ fant denne nå
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 6. august 2009 #15 Skrevet 6. august 2009 Kjøpte det på en butikk her i byen som heter Baby Comfort. Hun i butikken sa at Britax hadde kjørt en kampanje og at det var derfor det var så billig (1999,-).
Hopptetussa90 Skrevet 6. august 2009 #16 Skrevet 6. august 2009 Vi kjøpte Britax Babysafe plus inkl. base for 1899;- på kampanje i Sverige. Grunnen til at vi valgte denne er fordi vi ble anbefalt den i butikken og har sett at Britax som regel har toppscore på forbrukertester. I Sverige kjøper barneforeldrene nesten ikke annet visstnok. Han sa også at mange norske par kommer inn og ber utelukkende om MaxiCosi, for det har blitt et "mote"-bilsete.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 6. august 2009 #17 Skrevet 6. august 2009 Rart ingen nevner Besafe sitt babysete, IZI sleep... Det tror jeg vant testen i 2008. Og det har et stoff som ikke er glatt slik at babyen ikke synker sammen. Og det er veldig godt polstrer og babyen sitter som støpt i dette setet. Dog er det et tungt sete, så det er vel upraktisk for foreldre om de ikke har et vognunderstell de kan klikke det på. Men med tanke på babyens beste tror jeg nok dette er av de beste! http://hts.no.spock.kontrollpanelen.se/no/news/view_news.php?id=29
klmw<3 Skrevet 7. august 2009 #18 Skrevet 7. august 2009 Vi har brukt Recaro sitt startsete og er kjempenøyd med det:) Har byttet til bil med Isofix fester nå og skal kjøpe oss base for nå kommer det jo snart en til Det ligger fint.. trekket er lett og ta av og på og er like fint selv om vi har vasket det mange ganger.. har ei lita ei som blir lett bilsyk.. Ryggen kan reguleres høyere etter hvert som barnet vokser og setet kan derfor brukes lengre enn maxi cosi osv...
*1+1=2 små* Skrevet 7. august 2009 #19 Skrevet 7. august 2009 Vi ahr gjort samme som Renate:) Setet har faktsik fått veldig bra fra ADAC...tyske versjonen av NAF som gjennomfører streeeenge tester på biler og bilseter(MYE strengere enn norge). Vi hadde Römer baby safe UTEN base og har valgt å kjøpe Römer baby safe plus MED base fordi jeg synes det er litt lettere å bare kunne klikke det på plass. (med beltebase ikke iso-fix). 1800kr var ikke ille altså, for beggedeler:)
Ladybug~N&E Skrevet 7. august 2009 #20 Skrevet 7. august 2009 graco logico hadde vi til vår da han blei født. vi synes det var et knallsete. litt tungt men man drasser ikke mye rundt på det alikevel. på siste test var dette setet best på sikkerhet. vi betalte 1300svenske kroner for setet med base på happyland/svinesund i 07.
25 år gammel mamma Skrevet 7. august 2009 #21 Skrevet 7. august 2009 Recaro nyfødt har vært best i kollisjonsteser,men ikke i komfort, og litt vanskelig å feste etter testene,men det har vi fra forrige og er veldig fornøyd, og vi syntes det viktigeste var kollisjons delen... Synes det er lett å feste også jeg da,hvordan komforten i det er er vansklig å si Festet det med 3punktsele med nr.1,men invistert i isofixbase nå til nr.2. hadde ikke bil med isofix fester da vi fikk nr.1 heller så.
Gjest Skrevet 7. august 2009 #22 Skrevet 7. august 2009 Jeg har selv et Acta Gracco 0-13 kilo m /base. Er VELDIG fornøyd med det. Men kan være litt enig med Alva at Britaxen kanskje støtter litt mer opp de første ukene når babyen er aller minst. Britaxen virker litt mer polstret på en måte. Det løste vi i Acta`en med et nyfødtinnlegg som vi brukte de første 4 ukene, selv om det egentlig er beregnet til nyfødt helt fra starten av. Ellers så tror jeg det er litt en smaks sak, og kommer litt ann på hva slags bil man har. Recaro sitt sete er også fint, og har fått bra tester, men det er litt tungt syns jeg.
Gjest Skrevet 7. august 2009 #23 Skrevet 7. august 2009 Acta` en vår har forresten 5 punkts belte. De siste nye modellene har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå