*1+1=2 små* Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Uff...jeg er så sliten. Har fra uke 9 slitt med bekkenløsning..det er nå så ille at jeg må velge mellom pest og kolera om jeg vil bestemme meg for å gå ut og handle. Har valget mellom å sitte inne og bli deprimert eller gå ut og ha møkkvondt dagen etter:( Har 10 uker igjen, dette skal jeg klare men merker at jeg begynner å bli litt små deprimert og lei meg.... Har også mye sterke kynnere og måtte være på sykehuset i 1 uke pga nyrenbekkenbetennelse....super heldig gitt.. *snufs*
lykkelig tobarnsmamma Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Hei, jeg har ikke selv hatt bekkenløsning, men har flere venninner som har slitt forferdelig med det - så all sympati! Flere av dem har fått utrolig god hjelp av en akupunktør/homeopat, har du prøvd det?
*1+1=2 små* Skrevet 6. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2009 jeg drev med fysio terapi svømming i varmt bad, det hjalp masse men kommunen stengte bassenget for å pusse opp....Typisk!! Tenkte kanskje på akupunktur ja, skal i hvertfall prøve det for modning:)
Nangiliama Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Hva med å prøve å gå til narprapat. Jeg har hatt masse ryggproblemer, og naprapaten er den eneste som har kunnet hjelpe! Det er en del dyrere, men har vært verdt alle pengene! - Anbefaler det til alle som har vondter i muskler og skjelett! sitat wikipedia: Naprapati et behandlingssystem som bygger på kiropraktikken. Systemet ble opprinnelig utviklet av den amerikanske kiropraktoren Oakley Smith i 1907. Ordet naprapat kommer fra det tsjekkiske ”napravit”, som betyr å korrigere, og det greske ordet ”pathos”, som betyr lidelse. Naprapat betyr altså ”å korrigere årsaken til lidelse”. Naprapat er en utvikling av kiropraktikken. Naprapatien er forandret og utviklet gjennom 1900-tallet i USA og siden 1970 også i Sverige. Dagens naprapati er bygd på elementer fra kiropraktikk, fysioterapi og idrettsmedisin. Utviklingen omfatter både medisinske og biologiske kunnskaper, samt den manuelle medisinen og de behandlingsteknikker den omfatter. Manuell medisin betyr at behandleren i stor grad benytter seg av sine egne hender for å undersøke og behandle problemer i menneskets bevegelsesapparat, som skjelett, rygg, muskler og ledd. En naprapat gjør nettopp dette. De ulike behandlingsmetodene man anvender, er ikke unike for naprapati, men benyttes delvis av beslektede manuelle behandlingsformer som kiropraktikk, fysioterapi, osteopati og massasje. Det som er unikt for naprapati er hvordan behandlingsmetodene kombineres for å gi effekt.
Fallerifallera Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Er ikke manuellterapeut gratis i svangerskapet tro? Er i alle fall det i 6 mnd etterpå. Vil anbefale deg å sjekke det ut!
*1+1=2 små* Skrevet 6. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2009 takk for svar:) ja, jeg får ta og sjekke det ut men må også ærlig inrømme at siden det "bare" er 10 uker igjen så er det lettere å bare syte*flau* Men jeg skal sjekke det ut med legen min om han vet om noe.....hadde vært kjekt om det hadde vært noe i nærheten her:)
Fallerifallera Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Skjønner godt at du klager jeg, bekkenplager er noe skikkelig dritt rett og slett! Kjempekjedelig å ha lyst til å gjøre noe, men ikke kunne, fordi man da blir liggende dagen etterpå! Jeg har gått på mange smeller på akkurat det i løpet av svangerskapet. Heldigvis har bekkent blitt bedre de siste to ukene etter at hodet har kommet så langt ned at det stabiliserer litt. Håper det skjer for deg også!
alenemed1. ♥ Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Manuell terapi er gratis så lenge plagen skyldes svangerskapet. jeg har gått til behandling siden jeg var i uke 14 er nå i uke 36 og har klart å holde plagene stort sett i sjakk. Du trenger heller ikke henvisning fra lege for å gå til en så jeg hadde ringt en med en gang lykke til
Karolinemora Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 hmm... hadde siste time med manuell fysioterapi i dag. Plagene har gitt seg så mye at jeg nå bare skal ringe om det skjærer seg igjen. Er så lettet. Det har virkelig hjulpet meg. Jeg måtte legge ut for timene selv,men får igjen alt minus ca 70 kroner per time fra nav. men de 70 kronene per time er virkelig verdt det. litt øm etter behandling,men hjelper veldig godt over tid.
nesten30 Skrevet 7. august 2009 #10 Skrevet 7. august 2009 har hatt veldig god hjelp av kiropraktor mot bekkensmertene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå